Запис Детальніше

Моделювання ситуацій мовленнєвої діяльності як основа формування іншомовної компетенції студентів

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Моделювання ситуацій мовленнєвої діяльності як основа формування іншомовної компетенції студентів
 
Creator Бернацька, О. В.
 
Subject моделювання
компетенція
читання
художній контент
іншомовна комунікативна компетенція
ситуація мовленнєвої діяльності
model
modelling
competence
communicative competence
learning process
reading competence
content
situations of communicative activities
fiction
378.147:81’243
 
Description Стаття присвячена питанням моделювання ситуацій мовленнєвої діяльності та визначенню
їх ролі у формуванні іншомовної комунікативної компетенції студентів під час вивчення іноземної
мови. У статті акцентується увага на моделюванні ситуацій мовленнєвої діяльності з англійської
мови при застосуванні англомовного контенту (художнього тексту англійською мовою, матеріалу
пісень,віршів, скоромовок, фільмів).
The author of this article analyses the conditions of modelling of the communicative situations and
determines their roles in the formation of foreign language competence. The article deals with such terms
as models and modelling, typical situations of speaking activities and learning English content. Modelling
implementation in teaching procedure can solve the problem of motivation and improve the main learner’s
competences, skills and abilities in the English language. English reading competence has a strong impact
on the communicative competence development of students.
The article offers an educational plan for teaching the English language based on such method as
modelling of situations which encourages the use of a foreign language in the classroom and after-classes
activities. This plan contains the information about books, films, songs, poems and topics for discussion
which can help students to improve necessary English skills, comprehension, reading competence and
linguistic competence. The method of modelling provides the special atmosphere and spirit of lessons when
students feel relaxed and friendly. It gives the learners of the lessons new opportunities such as high selfesteem,
motivation, involvement, confidence, low anxiety and enthusiasm.
 
Date 2019-03-01T14:52:26Z
2019-03-01T14:52:26Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Бернацька, О. В. Моделювання ситуацій мовленнєвої діяльності як основа формування іншомовної компетенції студентів / О. В. Бернацька // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 55. – С. 22-27.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23423
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова