Запис Детальніше

Погляди на мобільність у фізичному вихованні з позиції теорії андрагогіки

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Погляди на мобільність у фізичному вихованні з позиції теорії андрагогіки
 
Creator Денисенко, Н. Г.
 
Subject мобільність
професійна мобільність
майбутні учителі фізичної культури
андрагогіка
flexibility
professional flexibility
prospective teacher of the Physical Education
andragogy
796.011.3:378.147(045)
 
Description У статті розглянуто проблему професійної мобільності майбутніх учителів фізичної культури як нового явища в національній педагогічній науці. Особливість поданих матеріалів полягає в тому, що автором розкрито андрагогічний підхід в історико-практичному ракурсі. Феномен формування професійної мобільності у процесі фізичного виховання спонукав автора до проведення наукової паралелі історичних витоків мобільності і сучасної світової практики.
The problem of professional flexibility of the prospective PE teachers is a new phenomenon in the national pedagogical science. The given materials are peculiar because the author explores the andragogic approach from the historical-practical perspective. In this article the phenomena of professional flexibility formation during the process of Physical Education prompted the author to make scientific correlations between the historical background of flexibility and the modern international practice.
Perhaps for the first time the attention of sporting community was diverted to the system of professional flexibility formation among the prospective PE teachers with regards to the needs of the national school. The periodisation, suggested by the author is as follows: Sophistic period (Ancient history), Middle Ages; Pan-sophistic period (New Age ХVІІ century); The period or Reformation K. D. Uschynsky (second half XIX c. – beginning of ХХ c.); Explicit period (second half of ХVIII c. - XІX c.); Constructively-flexible period in adult education (end of XX c. – begging of XXI c.); Mentorship period (70-s to present XX с.); The period of Competency (in active use in 60-s of XX c. and is still used nowadays); Cluster period (starting in 2015 and until nowadays).
 
Date 2019-03-05T12:55:21Z
2019-03-05T12:55:21Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Денисенко, Н. Г. Погляди на мобільність у фізичному вихованні з позиції теорії андрагогіки / Н. Г. Денисенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 60, т. 1. – С. 126-131.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23455
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова