Запис Детальніше

Діалогові технології та корекція читацької діяльності розумово відсталих учнів на уроках літератури

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Діалогові технології та корекція читацької діяльності розумово відсталих учнів на уроках літератури
 
Creator Кравець, Н. П.
 
Subject розумово відсталі учні
корекція
діалогове навчання
урок літератури
художня і науково-пізнавальна література
читацькі уміння
читацька діяльність
mentally retarded pupils
correction
interactive learning
dialogue
lesson of literature
art and scientific-cognitive literature
the reader’s activities
376-056.36.016:82
 
Description У статті розглянуто питання корекції читацької діяльності розумово відсталих учнів
шляхом застосування діалогових технологій навчання. Здійснено аналіз загальної та спеціальної
літератури з досліджуваної проблеми та доведено доцільність застосування діалогових
технологій навчання на уроках літератури в роботі з розумово відсталими учнями з метою
корекції притаманних їм порушень мислення, уяви, сприймання, уваги, діалогічного і монологічного
мовлення, читацьких умінь, насамперед умінь сприймати, усвідомлювати й адекватно
інтерпретувати сприйняту інформацію. Виділено загальні й специфічні форми діалогового
навчання. Проведене діалогове навчання опиралося на корекційно-розвитковий і комунікативно-
діяльнісний підходи, що відповідає основним принципам корекцйного навчання розумово відсталих
учнів. Обґрунтовано необхідність застосування діалогових завдань на уроках літератури з метою
корекції читацьких умінь у розумово відсталих учнів. Визначено види й форми діалогових завдань,
доступних опануванню розумово відсталими школярами. Намічено подальшу роботу із
застосування діалогових технологій навчання з метою корекції читацької діяльності розумово
відсталих учнів.
The article considers the problem of learning the literature on mentally retarded pupils from the
point of view of application of interactive technologies to correct the inherent disciples of impaired mental
and physical development that negatively affects the understanding and interpretation of the information
received in the process of working with art and scientific-cognitive literature works. The analysis of
general and special literature on the problem are under consideration. It is noted that the literature
lessons using interactive training provide adequate perception and understanding of mentally retarded
students read the essence of the work and its adequate interpretation. The necessity of using the interactive
learning of all types of lessons, the types and forms of interactive study, acquisition of mentally retarded
pupils most effectively contribute to the correction of the inherent intellectual disabilities. It is defined the
conditions, principles, methods of application of interactive technologies and the attitude of students to
reading literature. It is proved that interactive learning provides the formation and correction of the
reader’s activity of mentally retarded pupils under condition of observance of the principles of
correctional and educational, communicative and activity approaches in teaching that meets the basic
principles of correctional training of the mentally retarded pupils. The experimental data obtained in the
process of determining the index of satisfaction of learners from the lessons of literature confirmed the
feasibility of application dialog. The main trends towards improvement of the library activities of the
students by attracting them to the reading of modern fiction and non-informative literature and application
of dialogue are learning.
 
Date 2019-03-07T12:45:25Z
2019-03-07T12:45:25Z
2016
 
Type Article
 
Identifier Кравець, Н. П. Діалогові технології та корекція читацької діяльності розумово відсталих учнів на уроках літератури / Н. П. Кравець // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 55. – С. 108-115.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23519
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова