Запис Детальніше

Инновации в формировании иноязычной компетентности

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Инновации в формировании иноязычной компетентности
Інновації у формуванні іншомовної компетентності
 
Creator Кнодель, Л. В.
 
Subject педагогические технологии
преподавание
коммуникативный подход
педагогические и социальные функции
сотрудничество
лингвистическая готовность к коммуникации
метод проектов
языковой портфель
творческие способности
педагогічні технології
викладання
комунікативний підхід
педагогічні та соціальні функції
співпраця
мовна готовність до спілкування
метод проектів
мовний портфель
творчі здібності
pedagogical technologies
teaching
communicative approach
pedagogical and social functions
cooperation
linguistic readiness for communication
method of projects
creative abilities
language portfolio
001.895:81’27-047.22
 
Description Современные педагогические технологии, такие как обучение в сотрудничестве, проектная методика, использование новых информационных технологий, Интернет-ресурсов, помогают реализовать личностно-ориентированный
подход в обучении, обеспечивают индивидуализацию и дифференциацию обучения с учетом способностей студентов, их уровня обученности. В настоящее время приоритет отдается коммуникативности, интерактивности, аутентичности общения, изучению языка в культурном контексте, автономности и гуманизации обучения. Основная цель изучения иностранного языка в вузе – формирование коммуникативной компетенции, все остальные цели (воспитательная, образовательная, развивающая) реализуются в процессе осуществления этой главной цели. Конечной целью обучения иностранным языкам является научение свободному ориентированию в иноязычной среде и умению адекватно реагировать в различных ситуациях, т. е. общению. Обучая подлинному языку, Интернет помогает в формировании умений
и навыков разговорной речи, а также в обучении лексике и грамматике, обеспечивая подлинную заинтересованность и, следовательно, эффективность. Чтобы научить общению на иностранном языке, нужно создать реальные, насто-
ящие жизненные ситуации (принцип аутентичности общения), которые будут стимулировать изучение материала и вырабатывать адекватное поведение. Использование Интернета при коммуникативном подходе как нельзя лучше мо-
тивировано: его цель состоит в том, чтобы заинтересовать обучаемых в изучении иностранного языка посредством накопления и расширения их знаний и опыта. Интерактивность – это «объединение, координация и взаимодополнение
усилий коммуникативной цели и результата речевыми средствами». Коммуникативный подход – стратегия, моделирующая общение, направленная на создание психологической и языковой готовности к общению, на сознательное
осмысление материала и способов действий с ним. К современным технологиям относится и технология сотрудничества; метод проектов; языковой портфель. На мой взгляд, проектное обучение актуально тем, что учит студентов
сотрудничеству, воспитывая такие нравственные ценности, как взаимопомощь и умение сопереживать, формируя творческие способности и активизируя обучаемых. Языковой портфель выполняет, наряду с педагогической, также
и социальную функцию. Предлагаемая в языковом портфеле шестиуровневая система владения языком, полностью соответствующая общеевропейским стандартам, является надежной основой для разработки единых требований к
сертификации языковой подготовки учащихся.
Сучасні педагогічні технології, такі як навчання у співпраці, проектна методика, використання нових інформаційних технологій, Інтернет-ресурсів, допомагають реалізувати особистісно-орієнтований підхід у навчанні, забезпечують індивідуалізацію і диференціацію навчання з урахуванням здібностей студентів, їх рівня навченості. Нині пріоритет надається комунікативності, інтерактивності, автентичності спілкування, вивченню мови в культурному контексті, автономності та гуманізації навчання. Основна мета вивчення іноземної мови у ВНЗ – формування комунікативної компетенції, всі інші цілі (виховна, освітня, розвиваюча) реалізуються в процесі здійснення цієї головної мети. Кінцевою метою навчання іноземним мовам є научіння вільному орієнтуванню в іншомовному середовищі і вмінню адекватно реагувати в різних ситуаціях, тобто спілкуванню. Навчаючи справжньої мови, Інтернет допомагає у формуванні вмінь і навичок розмовної мови, а також у навчанні лексиці і граматиці, забезпечуючи справжню зацікавленість і, отже, ефективність. Щоб навчити спілкуванню іноземною мовою, потрібно створити реальні, справжні життєві ситуації (принцип автентичності спілкування), які стимулюватимуть вивчення матеріалу і вироблятимуть
адекватну поведінку. Використання Інтернету за комунікативного підходу якнайкраще мотивовано: його мета полягає в тому, щоб зацікавити студентів у вивченні іноземної мови за допомогою накопичення і розширення їх знань і досвіду. Інтерактивність – це «об’єднання, координація та взаємодоповнення зусиль комунікативної мети і результату мовними засобами». Комунікативний підхід – стратегія, що моделює спілкування, спрямована на створення психологічної та мовної готовності до спілкування, на свідоме осмислення матеріалу і способів дій із ним. До сучасних технологій належить і технологія співробітництва; метод проектів; мовний портфель. На мій погляд, проектне навчання актуальне тим, що вчить студентів співпраці і виховує такі моральні цінності, як взаємодопомога і вміння співпереживати, формує творчі здібності і активізує студентів. Мовний портфель виконує, поряд із педагогічною, також і соціальну функцію. Пропонована в мовному портфелі шестирівнева система володіння мовою, повністю відповідна загальноєвропейським стандартам, є надійною основою для розробки єдиних вимог до сертифікації мовної підготовки студентів.
Modern pedagogical technologies such as training in cooperation, project methodology, the use of new information technologies, Internet resources help to realize the person-oriented approach in teaching, provide individualization and differentiation of education, taking into account the abilities of students, their level of training. Currently, priority is given to communication, interactivity, authenticity of communication, language learning in a cultural context, autonomy and humanization of learning. The main goal of studying a foreign language at a university is the formation of communicative competence, all other goals (educational, developing) are realized in the process of implementing this main goal. The ultimate goal of teaching foreign languages is to teach free orientation in a foreign language environment and the ability to adequately respond in different situations, i.e. communication. Teaching the true language, the Internet helps in the formation of skills and conversational skills, as well as in teaching vocabulary and grammar, providing genuine interest and, therefore, efficiency. To teach communication in a foreign language, you need to create real life situations (the principle of authenticity of communication), which will stimulate the study of the material and develop adequate behaviour. The use of the Internet in communicative approach cannot be better
motivated: its goal is to motivate learners to learn a foreign language by accumulating and expanding their knowledge and experience. Interactivity is “the unification, coordination and complementarity of efforts of a communicative goal and result by
speech means”.Communicative approach – a strategy that simulates communication, aimed at creating psychological and linguistic readiness for communication, consciously comprehend the material and ways of dealing with it. Technology of cooperation,
method of projects, language portfolio belong to modern technologies.In my opinion, project teaching is relevant because it teaches students cooperation, and training in cooperation fosters such moral values as mutual assistance and empathy, shapes
creative abilities and activates trainees.The language portfolio fulfils along with the pedagogical function the social function as well. The six-level language proficiency system, which is fully in line with the European standards, is the reliable basis for the
development of unified requirements for the certification of students language training.
 
Date 2019-03-12T13:46:05Z
2019-03-12T13:46:05Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Кнодель, Л. В. Инновации в формировании иноязычной компетентности / Л. В. Кнодель // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 60, т. 1. – С. 200-205.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23582
 
Language rus
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова