Запис Детальніше

Позаджерельні знання в працях Миколи Петрова з історії освіти (друга половина ХІХ – початок ХХ століття): епістемологічний аналіз

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Позаджерельні знання в працях Миколи Петрова з історії освіти (друга половина ХІХ – початок ХХ століття): епістемологічний аналіз
 
Creator Галів, М. Д.
 
Subject позаджерельні знання
Микола Петров
епістемологічний аналіз
історія педагогіки
Out-of-sources knowledge
Nicholas Petrov
epistemological analysis
history of education
37 (09)(477)«18/19»
 
Description У статті аналізуються прояви позаджерельного знання в історико-педагогічних праця професора Київської духовної академії Миколи Петрова (1840–1921 рр.). Встановлено, що в його наративі превалювали національні, політичні та філософсько-релігійні візії. Виявлено, що національні погляди вченого відзначалися домінуванням концепції єдиного російського народу, до якого він зараховував і українців. У структурі національних візій професора виокремлено й певні прояви краєвої (регіональної) та інституційної ідентичностей, а також відповідні патріотичні інвективи. Розкрито вплив на праці М. Петрова його політичних поглядів, які вирізнялися лояльним ставлення до російського самодержав-
ства, трактуванням природності входження до складу Російської імперії всіх земель, що мали «руське» історичне коріння. Експліковано загальнофілософські погляди вченого, які спиралися на ідеалістичний світогляд і релігійні (хрис-
тиянські, православні) переконання. Водночас у працях ученого можна знайти незначні прояви впливів романтичної та позитивістської парадигм історіописання.
The influence of out-of-sources knowledge in Nicholas Petrov’s history- pedagogical works is analyzed in this article. N. Petrov (1840–1921) was a professor at the Kiev Clerical Academy. National, political and philosophical-religious visions influenced his scientific narrative. N. Petrov’s national views contained the concept of a single Russian people, to which he reckon also Ukrainian people. Some manifestations of regional and institutional identities (also corresponding patriotic invocations) were in the structure of the national visions of the professor. The influence of M. Petrov’s political views on his works is described in this article. The political visions of the scientist relied on a loyal attitude to the Russian autocracy and on the concept that need join to the Russian empire of all lands that had “Rus” historical roots. M. Petrov’s philosophical views, which
were based on the idealistic worldview and religious (Orthodox Christian) beliefs, are explored in this study. The insignificant influence of romantic and positivist historical paradigms is also revealed in the works of this scientist.
 
Date 2019-03-13T13:37:51Z
2019-03-13T13:37:51Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Галів, М. Д. Позаджерельні знання в працях Миколи Петрова з історії освіти (друга половина ХІХ – початок ХХ століття): епістемологічний аналіз / М. Д. Галів // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 60, т. 1. – С. 99-103.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23641
 
Language uk
 
Publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова