Запис Детальніше

Зміст підготовки майбутніх гітаристів у закладах вищої освіти України (кінець ХХ - початок ХХІ ст.)

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Зміст підготовки майбутніх гітаристів у закладах вищої освіти України (кінець ХХ - початок ХХІ ст.)
 
Creator Коваленко, А. С.
 
Subject вища гітарна освіта
вітчизняна інструментальна гітарна освіта
заклади вищої освіти ІІІ, ІV рівня акредитації
музична освіта
высшее гитарное образование
отечественное инструментальное гитарное образование
высшие учебные заведения III-IV уровня аккредитации
образование
higher guitar education
domestic instrumental guitar education
higher educational institutions of III – IV accreditation level
education
37(477)″19/20″:78
 
Description У статті висвітлено зміст підготовки гітаристів у закладах вищої освіти України. Пройшовши складний шлях трансформації та змін із середини ХХ століття, вища гітарна освіта відігравала вагому роль у розвитку майбутніх фахівців. Розглянуто часовий проміжок від кінця ХХ до початку ХХІ ст., як найбільш значущий період у розвитку вищої гітарної освіти. Виявлено, що перша програма для "спеціального класу шестиструнної гітари" була опублікована лише у 1987 р., де серед інших фахових предметів першочергове значення має дисципліна "Спеціальний клас". Зазначено, що основна ціль предмета "Спеціальний клас" ‒ підготовка висококваліфікованих гітаристів-солістів, ансамблістів, оркестрантів, викладачів музичних училищ та дитячих музичних шкіл. Зроблено порівняльну характеристику підготовки гітаристів у педагогічних вишах та музичних академіях на основі аналізу навчальних планів. Зазначено, що підготовка гітаристів у педагогічних вишах зі спеціальності 025 Музичне мистецтво, спеціалізація інструментальне виконавство за кількістю годин не поступається аналогічній спеціалізації в музичних академіях.
В статье освещается организация и содержание подготовки гитаристов в учреждениях высшего образования Украины. Пройдя сложный путь трансформации и изменений с середины ХХ века, высшее образование играло важную роль в развитии будущих специалистов. Рассмотренный временной промежуток от конца ХХ до начала ХХI в., как наиболее значимый период в развитии высшего гитарного образования. Выявлено, что первая программа "Специальный класс шестиструнной гитары" была опубликована только в 1987 г., где среди других специальных предметов первостепенное значение отводится дисциплине "Специальный класс". Указано, что основная цель предмета «Специ-альный класс» ‒ подготовка высококвалифицированных гитаристов солистов, ансамблистов, оркестрантов, преподавателей музыкальных училищ и детских музыкальных школ. Сделано сравнительную характеристику подготовки гитаристов в педагогических вузах и музыкальных академиях на основе анализа учебных планов. Отмечено, что подготовка гитаристов в педагогических вузах по специальности 025 Музыкальное искусство, специализация инструментальное исполнительство по количеству часов не уступает аналогичной специализации в музыкальных академиях.
The article highlights the organization and content of training guitarists in institutions of higher education Ukraine. After going through a complex path of transformation and change from the middle of the twentieth century, higher education played an important role in the development of future specialists. The considered time period from the end of the 20th to the beginning of the 21st century, as the most significant period in the development of higher guitar education. It was revealed that the first program "special class of six-string guitar" was published only in 1987, where among other special subjects, the discipline "special class" is of primary importance. It is indicated that the main objective of the subject "special class" is the preparation of highly skilled guitarists of soloists, ensembles, orchestra students, teachers of music schools and children's music schools. A comparative analysis of the training of guitarists in pedagogical universities and music academies is made on the basis of the analysis of curricula. It is noted that the training of guitarists in pedagogical universities in the specialty 025 Musical art, the specialization of instrumental performance by the number of hours is not inferior to similar specialization in music academies.
 
Date 2019-03-19T12:13:23Z
2019-03-19T12:13:23Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Коваленко, А. С. Зміст підготовки майбутніх гітаристів у закладах вищої освіти України (кінець ХХ - початок ХХІ ст.) / А. С. Коваленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 61. - С. 125-129.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23695
 
Language uk
 
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова