Методологічні засади проблеми формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Методологічні засади проблеми формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів
|
|
Creator |
Бадер, С. О.
|
|
Subject |
цінності
ціннісно-смислові орієнтації майбутні вихователі процес професійної підготовки ціннісно-смислова парадигма в освіті системний синергетичний особистісний рефлексивно-діяльнісний компетентнісний середовищний герменевтичний підходи ценности ценностно-смысловые ориентации будущие воспитатели процесс профессиональной подготовки ценностно-смысловая парадигма в образовании системный синергетический личностный рефлексивно-деятельностный компетентностный средовой герменевтический подходы values value-meaning orientations future educators process of professional training value-semantic paradigm in education systemic synergetic personal reflexive-activity competence environment hermeneutic approaches 373.016:003–028.31 |
|
Description |
Стаття присвячена проблемі формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів у процесі професійної підготовки. Визначено провідні наукові підходи до вирішення проблеми на філософському (ціннісно-смислова парадигма), загальнонауковому (системний та синергетичний підходи), конкретно-науковому (особистісний, рефлексивно-діяльнісний, компетентнісний, середовищний підходи) та технологічному (герменевтичний підхід) рівнях. Доведено, що, по-перше, процес формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів являє собою систему взаємопов’язаних компонентів; по-друге, формування ціннісно-смислових орієнтацій можливе лише в спеціально організованому середовищі, де стосунки в системі "викладач – студент" є суб’єктними, наповненими смислом; по-третє, ціннісно-смислові орієнтації формуються лише в процесі професійної діяльності; по-четверте, використання текстів різних типів сприятиме формуванню ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів.
Статья посвящена проблеме формирования ценностно-смысловых ориентаций будущих воспитателей в процессе профессиональной подготовки. Определены главные научные подходы к решению проблемы на философском (ценностно-смысловая парадигма), общенаучном (системный и синергетический), конкретно-научном (личностный, рефлексивно-деятельностный, компетентностный, средовой подходы) и технологическом (герменевтический подход) уровнях. Доказано, что, во-первых, процесс формирования ценностно-смысловых ориентаций будущих воспитателей представляет собой систему взаимосвязанных компонентов; во-вторых, формирование ценностно-смысловых ориентаций возможно только в специально организованной среде, где взаимоотношения в системе "преподаватель – студент" являются субъектными, наполненными смыслом; в-третьих, ценностно-смысловые ориентации формируются только в процессе профессиональной деятельности; в-четвертых, использование текстов разных типов способствует формированию ценностно-смысловых ориентаций будущих воспитателей. The article is devoted to the problem of formation of value-semantic orientations of future educators in the process of professional training. The main scientific approaches to solving the problem on the philosophical (value-semantic paradigm), general scientific (systemic and synergistic), specific scientific (personal, reflexive-activity, competence, environmental approaches) and technological (hermeneutic approach) levels are determined. It is proved that, firstly: the process of formation of value-semantic orientations of future educators is a system that consists of interrelated components; secondly: the formation of value-semantic orientations is possible only in a specially organized environment, where the relationships in the "teacher – student" system are subjective, filled with meaning; thirdly: value-semantic orientations are formed only in the process of professional activity; fourthly: the use of texts of different types contributes to the formation of value-semantic orientations of future educators. |
|
Date |
2019-03-29T10:55:23Z
2019-03-29T10:55:23Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Бадер, С. О. Методологічні засади проблеми формування ціннісно-смислових орієнтацій майбутніх вихователів / С. О. Бадер // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 64. - С. 10-15.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23918 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|