Запис Детальніше

Розвиток шкільної гуманітарної освіти: історичний аспект

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Розвиток шкільної гуманітарної освіти: історичний аспект
 
Creator Жорова, І. Я.
 
Subject шкільна гуманітарна освіта
українізація школи
реформування освіти
організаційні засади шкільної освіти
школьное гуманитарное образование
украинизация школы
реформирование образования
организационные основы школьного образования
school humanitarian education
Ukrainianization of school
reforming of education
organizational principles of school education
373(477)
 
Description Статтю присвячено висвітленню основних тенденцій розвитку шкільної гуманітарної освіти України на початку ХХ століття. У процесі дослідження виявлено, що до Жовтневої революції зміст шкільної гуманітарної освіти мав релігійний характер, навчальний процес здійснювався на основі використання книжково-схоластичних методів навчання у формі зазубрювання напам’ять, списування з книг, бездумного читання церковної літератури. Розвиток шкільної гуманітарної освіти набув нового імпульсу з відокремленням школи від релігії та запровадженням обов’язкового вивчення низки гуманітарних дисциплін. Як свідчить аналіз архівних документів, тенденцією періоду початку ХХ століття стала українізація школи. Однак культурне відродження української нації, зокрема й запровадження викладання українською мовою, ускладнювалося недостатнім матеріально-технічним, методичним, а також кадровим забезпеченням навчально-виховного процесу.
Статья посвящена рассмотрению основных тенденций развития школьного гуманитарного образования в Украине в начале ХХ века. В процессе исследования выявлено, что до Октябрьской революции содержание школьного гуманитарного образования носило религиозный характер, преподавание осуществлялось на основе использования книжно-схоластических методов обучения в форме зазубривания на память, списывания из книг, бездумного чтения церковной литературы. Развитие школьного гуманитарного образования получило новый импульс с отделением школы от религии и введением обязательного изучения ряда гуманитарных дисциплин. Как показывает анализ архивных документов, тенденцией периода начала ХХ века стала украинизация школы. Однако культурное возрождение украинской нации, в том числе введение преподавания на украинском языке, осложнялось недостаточным материально-техническим, методическим, а также кадровым обеспечением учебно-воспитательного процесса.
The aim of the article is to highlight the main trends in the development of Ukraine’s school humanitarian education in the early 20th century. It is found out that the content of the school’s humanitarian education was religious nature until the October Revolution, teaching was based on the use of book-scholastic methods of teaching, especially scratching on memory, writing from a book, thoughtless reading of church literature.
The development of school humanitarian education received a new evolution with the separation of schools from religion and the introduction of a compulsory study of a number of humanities disciplines. According to the analysis of archival documents the Ukrainianization of school was the tendency of the beginning of the 20th century. However, the cultural revival of the Ukrainian nation, in particular the introduction of teaching in Ukrainian language, was complicated by insufficient material and technical, methodological, and, above all, staffing providing of educational process.
 
Date 2019-04-02T08:22:54Z
2019-04-02T08:22:54Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Жорова, І. Я. Розвиток шкільної гуманітарної освіти : історичний аспект / І. Я. Жорова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 64. - С. 89-92.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23956
 
Language uk
 
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова