Навчання іноземних мов у закладах вищої освіти: підходи та принципи
ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Навчання іноземних мов у закладах вищої освіти: підходи та принципи
|
|
Creator |
Литовченко, І. М.
|
|
Subject |
особистісно орієнтований підхід
діяльнісний підхід комунікативний підхід навчання іноземних мов андрагогічні принципи навчання дорослий учень заклади вищої освіти личностно ориентированный подход деятельностный подход коммуникативный подход обучение иностранным языкам андрагогические принципы обучения взрослый ученик высшие учебные заведения learner-centered approach action-based approach communicative approach teaching foreign languages andragogical principles of learning adult learner higher education institutions 378.477 |
|
Description |
У статті проаналізовано три основні підходи до навчання іноземних мов у дорослій аудиторії закладів вищої освіти, а саме: діяльнісний, комунікативний та особистісно орієнтований. Підкреслено роль особистісно орієнтованого підходу до навчання іноземних мов у вищих навчальних закладах, який можна вважати провідним у навчанні дорослих, оскільки він орієнтується на особистість дорослого учня, його потреби та можливості. З’ясовано, що одним із основних завдань навчання на основі особистісно орієнтованого підходу є формування в дорослого учня здатності самостійно спрямовувати свою навчальну діяльність, брати на себе відповідальність за ухвалення рішень і за результати навчання, тобто бути активним суб’єктом навчальної діяльності. З огляду на роль дорослого учня як суб’єкта навчання за особистісно орієнтованого підходу визначено можливості його реалізації на основі андрагогічних принципів із урахуванням індивідуально-психологічних особливостей дорослого учня, його здатності до самоспрямованого навчання, великого та різноманітного досвіду, мети, завдань, потреб та інтересів.
В статье проанализированы три основных подхода к обучению иностранным языкам во взрослой аудитории высших учебных заведений, а именно: деятельностный, коммуникативный и личностно ориентированный. Подчеркнута роль личностно ориентированного подхода к обучению иностранным языкам в высших учебных заведениях, который можно считать ведущим в обучении взрослых, поскольку он ориентируется на личность взрослого ученика, его потребности и возможности. Установлено, что одной из основных задач обучения на основе личностно ориентированного подхода является формирование у взрослого ученика способности самостоятельно направлять свою учебную деятельность, брать на себя ответственность за принятие решений и за результаты обучения, то есть быть активным субъектом учебной деятельности. Учитывая роль взрослого ученика как субъекта обучения в личностно ориентированном подходе, определены возможности его реализации на основе андрагогических принципов с учетом индивидуально-психологических особенностей взрослого ученика, его способности к самонаправленному обучению, большого и разнообразного опыта, целей, задач, потребностей и интересов. The article analyzes three main approaches to teaching foreign languages to adult learners in higher education institutions, namely: action-based, communicative and learner-centered ones. The role of the learner-centered approach to teaching foreign languages in higher education institutions, which can be considered as leading in adult education, is emphasized, since it is oriented towards the personality of an adult student, his/her needs and abilities. The focus is made on one of the main tasks of the learner-centered learning, which is to form an adult learner’s ability to guide his / her educational activities, take full responsibility for decision-making and learning outcomes, that is to be an active participant of the educational process. In view of the role of an adult learner as an active participant of educational process in a learner-centered approach, the possibilities of its implementation are determined on the basis of andragogical principles, with consideration of the individual psychological characteristics of an adult learner, his/her ability to self-directed learning, big and diverse experience, goals, tasks, needs and interests in learning. |
|
Date |
2019-04-03T10:28:36Z
2019-04-03T10:28:36Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Литовченко, І. М. Навчання іноземних мов у закладах вищої освіти: підходи та принципи / Литовченко І. М. // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 64. - С. 137-140.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23990 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
НПУ імені М. П. Драгоманова
|
|