Запис Детальніше

Особливості застосування інформаційних технологій викладачами професійної підготовки у навчальному процесі освітнього навчального закладу

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Особливості застосування інформаційних технологій викладачами професійної підготовки у навчальному процесі освітнього навчального закладу
The peculiarities of application of information technologies by educators of professional training in the teaching process of educational institution
 
Creator Ребенок, В. М.
 
Subject професійна підготовка
моделювання
комп’ютеризація
телекомунікації
інформаційні технології
professional training
modeling
computerization
telecommunications
information technologies
378.091.12.011.3-051:62/64:004
 
Description У статті проаналізовано особливості застосування інформаційних технологій
викладачами професійної підготовки, які забезпечують передачу знань і доступ до
різноманітної навчальної інформації інтенсивніше та ефективніше, ніж за традиційного
навчання. Використання електронних засобів навчання в галузі освіти дозволяє підвищити
ефективність та якість засвоєння навчального матеріалу й відкриває великі можливості для
вдосконалення навчального процесу в закладах вищої освіти. Доведено, що процес
інформатизації суспільства є домінуючим видом діяльності у сфері суспільного виробництва, де на перший план виходять збір, накопичення, створення, обробка, зберігання та передача
інформації сучасними комп’ютерними і комунікаційними засобами. У результаті студенти, які
працюють у такому середовищі, одержують потужну методичну підтримку. Вони набувають
необхідних знань, умінь, навичок під час використання обчислювальної техніки для розв’язання
цілком конкретних завдань. Дослідженням встановлено, що впровадження комп’ютерної
техніки в навчальний процес значно спрощуються такі значні за обсягом роботи
організаційного характеру, як розробка і коригування навчальних планів, повсякденна і
достовірна інформація про контингент студентів, використання навчальних кабінетів і
лабораторій, наявність підручників і навчальних посібників. Доведено, що інформатизація
навчального процесу значною мірою сприяє розв’язанню проблем гуманізації, оскільки
з’являються можливості значної інтенсифікації спілкування, врахування індивідуальних нахилів
і здібностей, розкриття творчого потенціалу викладачів і студентів, диференціації навчання
відповідно до особливостей студентів.
The article analyzes the peculiarities of application of information technologies by the teachers
of professional training, which provide knowledge transfer and access to diverse educational
information more intensively and effectively than traditional training. The use of electronic teaching
aids in the field of education enables increasing the efficiency and quality of the acquisition of
educational material and opens up great opportunities for improving the educational process in higher
educational institutions. This, in its turn, requires thorough psychological and pedagogical research of
all problems related to the computerization of the educational process. It is proved that the process of
informatization of a society is the dominant type of activity in the field of social production, where the
collection, accumulation, creation, processing, storage and transmission of information by modern
computer and communication means are coming to the fore. As a result, the students who work in this
environment receive powerful methodological support. They acquire the necessary knowledge, skills in
using computer technology to solve completely specific tasks. By mastering the work with new software
products, students develop self-education skills, that is, an independent work with various electronic
means of educational assignment is activated. The study found that the introduction of computer
technology in the educational process greatly simplified such significant tasks in terms of work of an
organizational nature, as the development and adjustment of curricula, everyday and reliable
information about the contingent of students, the use of study rooms and laboratories, the availability
of textbooks and manuals. Undoubtedly, such computer network should be integrated both
methodically and technologically. It is proved that the informatization of the educational process
greatly contributes to solving the problems of humanization, since there are possibilities for significant
intensification of communication, taking into account individual tendencies and abilities, disclosing the
creative potential of teachers and students, differentiating learning in accordance with the peculiarities
of students. The teacher of higher education institution should be not only a carrier of professional and
scientific information, but also an organizer and consultant of educational and cognitive activity of
future teachers of professional training, their self-education and creative work.
 
Date 2019-05-15T10:04:57Z
2019-05-15T10:04:57Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Ребенок, В. М. Особливості застосування інформаційних технологій викладачами професійної підготовки у навчальному процесі освітнього навчального закладу / В. М. Ребенок // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. СXХХІХ (139). – С. 199-207.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24429
 
Language uk
 
Publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова