Запис Детальніше

Формування в учнів ліцею предметної компетентності через зміст навчального посібника

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715955/
 
Title Формування в учнів ліцею предметної компетентності через зміст навчального посібника
Formation in Lyceum students subject competence through the content of the textbook
 
Creator Назаренко, Тетяна Геннадіївна
 
Subject 37.01 Fundamentals of education. Theory. Policy etc.
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
 
Description Однією з найактуальніших проблем реалізації навчання економіки на профільному рівні в ліцеї є навчально-методичне забезпечення, зокрема розроблення освітніх програм до курсів за вибором і відповідно до них створення навчальних посібників. Автором зроблений аналіз вивчення навчального предмету економіка в закладах загальної середньої освіти України і зроблений висновок про необхідність посилення варіативного складнику за рахунок введення в освітній процес різноманітних курсів за вибором економічного спрямування.
One of the most urgent problems of realizing economics education at the profile level in the Lyceum is the teaching and methodological support, in particular, the development of educational programs for elective courses and the creation of teaching aids in accordance with them. The author made an analysis of studying the subject of economics in institutions of general secondary education in Ukraine and concluded that there is a need to strengthen the variation component by introducing into the educational process a variety of courses of economic choice.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715955/1/%D0%9D%D0%B0%D0%B7%D0%B0%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8.pdf
- Назаренко, Тетяна Геннадіївна (orcid.org/0000-0001-7354-5245 <http://orcid.org/0000-0001-7354-5245>) (2019) Formation in Lyceum students subject competence through the content of the textbook In: Проблеми сучасного підручника Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 84-86. ISBN 978-966-644-469-4