Олімпійська освіта в системі підготовки фахівців зі спеціальності "фізична культура і спорт" в Україні
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27410/
|
|
Title |
Олімпійська освіта в системі підготовки фахівців зі спеціальності "фізична культура і спорт" в Україні
Олимпийское образование в системе специалистов по специальности "физическая культура и спорт" в Украине Olympic education in the system of training of specialists in the field of physical culture and sport in Ukraine |
|
Creator |
Іваненко, Галина Олександрівна
|
|
Subject |
Index Copernicus
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
Дослідження дозволило визначити ефективність реалізації питань з олімпійської освіти у підготовці фахівців сфери фізичної культури та спорту, доповнити наукові дані, пов’язані з реалізацією олімпійської освіти у закладах вищої освіти України. Мета: визначення проблем реалізації олімпійської освіти в системі підготовки фахівців зі спеціальності «фізична культура і спорт» в Україні та обґрунтування шляхів їх подолання. Матеріал і методи: аналіз та синтез науково-методичної літератури, документальних джерел, систематизація та узагальнення, опитування. Результати: досліджено питання щодо реалізації олімпійської освіти у закладах вищої освіти України, встановлені джерела інформації, що використовуються студентами для вивчення питань з олімпійської освіти; визначено проблеми реалізації олімпійської освіти в системі підготовки фахівців зі спеціальності «фізична культура і спорт» та обґрунтовано шляхи їх подолання. Висновки: до основних причин сповільненої реалізації олімпійської освіти у закладах вищої освіти України дослідження дозволили віднести: стереотипність поглядів фахівців у формуванні тематики наукових досліджень; відсутність у студентів та викладачів досвіду участі у грантових проектах, пов’язаних з олімпійським рухом; консервативність у поглядах викладачів на організацію освітнього процесу та ін. Серед шляхів покращення процесу залучення студентської молоді до вивчення питань, пов’язаних з олімпійською освітою дослідження дозволили виділити: активізацію працівниками закладів освіти та студентами, роботи з пошуку грантових програм щодо проведення наукових досліджень з проблем олімпійського руху; доповнення завдань для проведення самостійної роботи зі студентами питаннями, що можна знайти на спортивних сайтах; систематичне оновлення та доповнення текстів лекцій відповідно до змін, що відбуваються в олімпійському русі; створення тематичних груп у соціальних мережах, в яких студенти мали б змогу обмінюватися інформацією. Исследование позволило определить эффективность реализации вопросов по олимпийскому образованию в подготовке специалистов сферы физической культуры и спорта, дополнить научные данные, связанные с реализацией олимпийского образования в учреждениях высшего образования Украины. Цель: определение проблем реализации олимпийского образования в системе подготовки специалистов сферы «физическая культура и спорт» в Украине и обоснование путей их преодоления. Материал и методы: анализ и синтез научно-методической литературы, документальных источников, систематизация и обобщение, опрос. Результаты: исследованы вопросы реализации олимпийского образования в учреждениях высшего образования Украины, установлены источники информации, которые используются студентами для изучения вопросов по олимпийскому образованию; определены проблемы реализации олимпийского образования в системе подготовки специалистов по специальности «физическая культура и спорт» и обоснованы пути их преодоления. Выводы: к основным причинам замедленной реализации олимпийского образования в учреждениях высшего образования Украины исследования позволили отнести: стереотипность взглядов специалистов в формировании тематики научных исследований; отсутствие у студентов и преподавателей опыта участия в грантовых проектах, связанных с олимпийским образованием; консервативность в взглядах преподавателей на организацию образовательного процесса и др. Среди путей улучшения процесса привлечения студенческой молодёжи к изучению вопросов, связанных с олимпийским образованием исследования позволили выделить: активизацию работы по поиску грантовых программ касательно проведения научных исследований, по проблемам олимпийского движения, сотрудниками образовательных учреждений и студентами; дополнение заданий для проведения самостоятельной работы со студентами вопросами, которые можно найти на спортивных сайтах; систематическое обновление и дополнение текстов лекций в соответствии изменениям, которые происходят в олимпийском движении; создание тематических групп в социальных сетях, в которых студенты могли бы обмениваться информацией. The research made it possible to determine the effectiveness of the implementation of questions of the Olympic education in the training of specialists in the sphere of physical culture and sports, to supplement the scientific data related to the implementation of Olympic education in the establishments of higher education of Ukraine. Purpose:identification of problems in the implementation of the Olympic education in the system of training specialists in the field of “physical culture and sport” in Ukraine and the rationale for ways to overcome them. Material and methods: synthesis and analysis of scientific and methodical literature, documentary sources, systematization and generalization, questioning. Results: investigated the implementation of the Olympic education in the establishments of higher education of Ukraine; established sources of information that are used by students to study questions about Olympic education; problems of the implementation of the Olympic education in the system of training specialists in the specialty "physical culture and sports" are defined and ways to overcome them are substantiated. Conclusions: the main reasons for the slow implementation of the Olympic education in the establishments of higher education of Ukraine include the following: stereotypical views of specialists in the formation of research topics; lack of experience of students and teachers in participation in grant projects related to the Olympic education; conservatism in the views of teachers about the organization of the educational process etc. Among the ways to improve the process of attracting students to the study of issues related to the Olympic education, research has allowed: the intensification of work by educational staff and students in searching for grant programs regarding the conduct of scientific research on the problems of the Olympic movement; supplementation of tasks for students independent work with questions that can be found on sports sites; systematic updating and addition of texts of lectures in accordance with changes that occur in the Olympic movement; creation of thematic groups in social networks in which students could share information. |
|
Publisher |
Придніпровська державна академія фізичної культури і спорту
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27410/1/H_Ivanenko_SVP_1_BGKU.pdf
Іваненко, Галина Олександрівна (2019) Олімпійська освіта в системі підготовки фахівців зі спеціальності "фізична культура і спорт" в Україні Спортивний вісник Придніпров'я (1). с. 25-31. ISSN 2071-1476 |
|