Аналіз розвитку польотних ситуацій в авіаційній соціотехнічній системі
Наукові видання Харківського національного університету Повітряних Сил
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Аналіз розвитку польотних ситуацій в авіаційній соціотехнічній системі
Анализ развития полетных ситуаций в авиационной социотехнической системе Analysis of the flight situations development in aviation sociotechnical system |
|
Creator |
Т.Ф. Шмельова
Ю.В. Сікірда Т.Ф. Шмелева Ю.В. Сикирда T.F. Shmelova Yu.V. Sikirda |
|
Subject |
Літальні апарати: аеродинаміка, силові установки, обладнання, озброєння та застосування
УДК 656.7.086(45) авіаційна соціотехнічна система, людина-оператор, індивідуально-психологічні фактори, соціально-психологічні фактори, рефлексивна модель, біполярний вибір, стохастична мережа авиационная социотехническая система, человек-оператор, индивидуально-психологические факторы, социально-психологические факторы, рефлексивная модель, биполярный выбор, стохастическая сеть aviation sociotechnical system, human operator, individual-psychological factors, socio-psychological factors, reflexive model, bipolar choice, stochastic network |
|
Description |
Систематизовано і формалізовано фактори, що впливають на людину-оператора авіаційної системи як складної соціотехнічної системи. Проаналізовано значущість індивідуально-психологічних та вплив соціально-психологічних факторів на професійну діяльність людини-оператора в умовах розвитку польотної ситуації від нормальної до катастрофічної. На основі рефлексивної теорії біполярного вибору отримані очікувані ризики прийняття рішень оператором авіаційної системи при впливі зовнішнього середовища, попереднього досвіду і вольового вибору людини-оператора. Проведений аналіз прийняття рішень людиною-оператором авіаційної системи за допомогою стохастичних мереж типу GERT.
Систематизированы и формализованы факторы, влияющие на человека-оператора авиационной системы как сложной социотехнической системы. Проанализирована значимость индивидуально-психологических и влияние социально-психологических факторов на профессиональную деятельность человека-оператора в условиях развития полетной ситуации от нормальной до катастрофической. На основе рефлексивной теории биполярного выбора полученные ожидаемые риски принятия решений оператором авиационной системы при влиянии внешней среды, предыдущего опыта и волевого выбора человека-оператора. Проведен анализ принятия решений человеком- оператором авиационной системы с помощью стохастических сетей типа GERT. The factors, which affecting the human operator of the aviation system as a complex sociotechnical system, were systematized and formalized. The importance of individual-psychological and impact of social-psychological factors on the professional activities of the human operator during the flight situations development from normal to catastrophic were analyzed. On the basis of the reflexive theory of bipolar choice the expected risks of decision-making by the aviation system's operator at influence of external environment, previous experience and intention of a human operator were received. An analysis of decision-making by the aviation system's human operator with the help of GERT stochastic networks was held. |
|
Publisher |
Харківський національний університет Повітряних Сил ім. І. Кожедуба
Харьковский национальный университет Воздушных Сил им. И. Кожедуба Kharkiv national Air Force University named after I. Kozhedub |
|
Date |
2011
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/2870
|
|
Source |
Збірник наукових праць Харківського національного університету Повітряних Сил. — 2011. — № 2(28). 59-65
Сборник научных трудов Харьковского национального университета Воздушных Сил. — 2011. — № 2(28). 59-65 Scientific Works of Kharkiv National Air Force University. — 2011. — № 2(28). 59-65 2073-7378 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/2870/zhups_2011_2_15.pdf
|
|