Использование нейро-нечетких контроллеров в системах управления движением морских судов
Наукові видання Харківського національного університету Повітряних Сил
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Использование нейро-нечетких контроллеров в системах управления движением морских судов
Використання нейро-нечітких контролерів в системах управління рухом морських суден Use of neuro-fuzzy controllers in ship’s heading control systems |
|
Creator |
С.А. Подпорин
С.А. Подпорін S.A. Podporin |
|
Subject |
Кібернетика та системний аналіз
УДК 629.5.051.5 курс судна, авторулевой, нечеткое управление, нейронный контроллер, нелинейная авторегрессия, волновое рыскание, пропорционально-интегрально-дифференциальное управление курс судна, авторульовий, нечітке управління, нейронний контролер, нелінійна авторегресія, хвильове рискання, пропорційно-інтегрально-диференціальне управління ship’s heading, autopilot, fuzzy control, neural controller, nonlinear autoregression, yawing, PID control |
|
Description |
Рассмотрена система управления движением морского судна на прямом и меняющемся курсах. Проанализированы основные ограничения традиционных подходов к управлению курсом. Для обеспечения более эффективной фильтрации волнового рыскания судна в условиях плавания на волнении предложена нечеткая система управления, основанная на использовании фаззи-контроллера. С целью лучшего учета нелинейной меняющейся динамики судна при маневрировании выдвинута идея и проведено исследование возможностей применения нейронного регулятора на базе модели нелинейной авторегрессии. Сделан вывод о применимости и целесообразности использования подобных подходов.
Розглянуто систему управління рухом морського судна на прямому та мінливому курсах. Проаналізовано основні обмеження традиційних підходів до управління курсом. Для забезпечення більш ефективної фільтрації хвильового рискання судна в умовах плавання на хвилюванні запропонована нечітка система управління, заснована на використанні фазі-контролера. З метою кращого врахування нелінійної мінливої динаміки судна під час маневрування висунута ідея і проведено дослідження можливостей застосування нейронного регулятора на базі моделі нелінійної авторегресії. Зроблено висновок про можливість застосування і доцільності використання подібних підходів. The problem of changing and stable ship’s course control is considered. Main limitations and drawbacks of conventional heading control autopilots are analyzed. Fuzzy control system is proposed to solve the problem of effective filtering of ship’s yawing. Nonlinear autoregressive model neural controller is proposed for better compensation of ship’s changing dynamics during maneuvering. The conclusion is made as to the benefits of such approach. |
|
Publisher |
Харківський національний університет Повітряних Сил ім. І. Кожедуба
Харьковский национальный университет Воздушных Сил им. И. Кожедуба Kharkiv national Air Force University named after I. Kozhedub |
|
Date |
2012
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/3170
|
|
Source |
Збірник наукових праць Харківського національного університету Повітряних Сил. — 2012. — № 4(33). 181-187
Сборник научных трудов Харьковского национального университета Воздушных Сил. — 2012. — № 4(33). 181-187 Scientific Works of Kharkiv National Air Force University. — 2012. — № 4(33). 181-187 2073-7378 |
|
Language |
rus
|
|
Relation |
http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/3170/zhups_2012_4_37.pdf
|
|