Математична модель визначення ймовірностей можливих екологічних наслідків залізничних аварій
Наукові видання Харківського національного університету Повітряних Сил
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Математична модель визначення ймовірностей можливих екологічних наслідків залізничних аварій
Математическая модель определения вероятностей возможных экологических последствий железнодорожных аварий Mathematical model of determination of probabilities of possible ecological consequences of railway failures |
|
Creator |
М.Д. Кацман
М.Д. Кацман М.D. Kacman |
|
Subject |
Запобігання та ліквідація надзвичайних ситуацій
УДК 504.05 екологічна безпека, небезпечні вантажі, залізничний транспорт, імовірнісна модель экологическая безопасность, опасные грузы, железнодорожный транспорт, вероятностная модель ecological safety, dangerous goods, railway transport, the probability model |
|
Description |
У статті розглядається проблема прогнозування наслідків аварій і катастроф залізничного транспорту за участю небезпечних вантажів на основі моделей теорії масового обслуговування. З аналізу процесів розвитку аварій за участю таких вантажів встановлено, що навколишнє природне середовище має певну інертність реагування на зовнішню дію небезпечних факторів аварії, протидіє ним щодо зміни свого стану і поведінки, тобто має властивості інертності та самовідновлення. На основі математичного апарату теорії масового обслуговування здійснено формальний опис процесів розвитку небезпечних явищ у транспортних подіях та на конкретному числовому прикладі розглянуто функціонування двофазної системи масового обслуговування й встановлені умови настання катастрофічного наслідку у залежності від інтенсивності дії небезпечних факторів аварії, інертності та самовідновлення системи «аварійний рухомий склад – навколишнє природне середовище».
В статье, на основе моделей теории массового обслуживания, рассматривается проблема прогнозирования последствий аварий и катастроф на железнодорожном транспорте с участием опасных грузов. Анализ процессов развития аварий с такими грузами показал, что окружающая природная среда имеет некоторую инерционность реагирования на внешнее воздействие опасных факторов аварий, противодействует им в изменении своих состояния и поведения, то есть, обладает свойствами инертности и самовосстановления. На основе математического аппарата теории массового обслуживания осуществлено формальное описание процессов развития опасных явлений транспортных аварий и на конкретном числовом примере рассмотрено функционирование двухфазной системы массового обслуживания и установлены условия возникновения катастрофических последствий в зависимости от интенсивности воздействия опасных факторов аварии, инертности и самовосстановления системы «аварийный подвижной состав – окружающая природная среда». The article considers the problem of forecasting of consequences of accidents and catastrophes of railway transport with participation of dangerous goods on the basis of models of the theory of mass service. The analysis of the processes of the development of accidents involving such cargoes showed that the natural environment has a certain degree of inertia of the response to the external impact of the dangerous factors of the accident, opposes it in relation to the change of their status and behavior, in other words, has the properties of inertia and self-healing. On the basis of the mathematical apparatus of the theory of mass service carried out a formal description of processes of development of dangerous phenomena of transport accidents. On a specific numerical example is considered the functioning of the two-phase system of mass service and established the conditions of catastrophic consequences depending on the intensity of impact of hazardous factors of the accident, inertia, and self-healing system «emergency mobile composition - the natural environment». |
|
Publisher |
Харківський національний університет Повітряних Сил ім. І. Кожедуба
Харьковский национальный университет Воздушных Сил им. И. Кожедуба Kharkiv national Air Force University named after I. Kozhedub |
|
Date |
2013
|
|
Type |
info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion Рецензована стаття |
|
Format |
application/pdf
|
|
Identifier |
http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/3242
|
|
Source |
Збірник наукових праць Харківського національного університету Повітряних Сил. — 2013. — № 1(34). 182-185
Сборник научных трудов Харьковского национального университета Воздушных Сил. — 2013. — № 1(34). 182-185 Scientific Works of Kharkiv National Air Force University. — 2013. — № 1(34). 182-185 2073-7378 |
|
Language |
ukr
|
|
Relation |
http://www.hups.mil.gov.ua/periodic-app/article/3242/zhups_2013_1_48.pdf
|
|