Запис Детальніше

Динаміка розвитку загальної середньої освіти в умовах державно-громадського управління: результати експерименту

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/708748/
http://nauka.udpu.org.ua/wp-content/uploads/2017/12/Visnuk-57.pdf
 
Title Динаміка розвитку загальної середньої освіти в умовах державно-громадського управління: результати експерименту
Динамика развития общего среднего образования в условиях государственно-общественного образования: результаты эксперимента
Dynamics of development of secondary education in the conditions of state-public education: results of the experiment
 
Creator Лісова, Н.І.
 
Subject 35 Public administration. Government.
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті висвітлено результати експериментальної роботи з державно-громадського управління відділу освіти розвитком загальної середньої освіти. Розкрито сутність понять «динаміка», «розвиток», «державно-громадське управління», а також визначено пріоритети освіти, починаючи з часу виходу Доктрини її розвитку. Подано динаміку розвитку механізмів співпраці органів влади, місцевого самоврядування, які спрямовані на реформування системи загальної середньої освіти за принципом пріоритетності людини, а також результати оцінювання співдіяльності суб’єктами соціально-педагогічного партнерства, представниками батьківської громадськості.
В статье отражены результаты экспериментальной работы по государственно-общественному управлению отдела образования развитием общего среднего образования. Раскрыта сущность понятий «динамика», «развитие», «государственно-общественное управление», а также определены приоритеты образования, начиная с момента выхода Доктрины ее развития. Представлена динамика развития механизмов сотрудничества органов власти, местного самоуправления, направленных на реформирование системы общего среднего образования по принципу приоритетности человека, а также результаты оценки совместной дияльности субъектами социально-педагогического партнерства, представителями родительской общественности.
Abstract. The article highlights the results of experimental work on public-management department of education development of secondary education. Special attention has been paid to ensuring conditions for the provision of quality services, equal access to quality education, public involvement in the management of educational institutions, the transformation of education into a developing system and the ability to ensure personal development. The essence of the concepts of "dynamics", "development", "state and public administration" is revealed, as well as the priorities of education are defined from the moment of the publication of the Doctrine of its development. The normative-legal support of the state and public administration for the development of general secondary education has been characterized and attention has been paid to the tasks of management in the process of implementation of educational policy, which is set out in state acts. The dynamics of the development of mechanisms of cooperation between the authorities and local self-government aimed at reforming the system of general secondary education on the principle of priority of the person, as well as the results of the evaluation of cooperation by the subjects of social-pedagogical partnership, representatives of the parental community are presented
 
Publisher ВПЦ «Візаві»
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/708748/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%2025%20.pdf
- Лісова, Н.І. (orcid.org/0000-0001-9363-0981 <http://orcid.org/0000-0001-9363-0981>) (2017) Dynamics of development of secondary education in the conditions of state-public education: results of the experiment Психолого-педагогічні проблеми сільської школи : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, 57. pp. 315-321. ISSN 2307-4922