Запис Детальніше

Психологічна діагностика особистісних чинників розвитку інтелектуальної обдарованості старшокласників

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715978/
 
Title Психологічна діагностика особистісних чинників розвитку інтелектуальної обдарованості старшокласників
Рsychological diagnosis of personal factors of development of intellectually gifted high school students
Психологическая диагностика личностных факторов развития интеллектуальной одаренности старшеклассников
 
Creator Мельник, Марина Юріївна
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів.
 
Description У статті здійснено аналіз теоретичних підходів до психодіагностики особистісних факторів обдарованості. Запропоновано модель психологічної діагностики інтелектуально обдарованих старшокласників, що дозволяє систематизувати особистісні детермінанти інтелектуальної обдарованості в цілісну ієрархічну підпорядкованість. Представлені результати емпіричного вивчення особистісних особливостей інтелектуально обдарованих старшокласників. Описано відмінності в когнітивно-поведінкових і особистісних проявах інтелектуально обдарованих старшокласників - переможців конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України.
The article analyzes theoretical approaches to the psychological diagnosis of personal factors of giftedness. The model of psychological diagnostics of intellectually gifted high school students, which allows to systematize the personal determinants of intellectual giftedness in a hierarchical subordination is proposed. The results of empirical study of personality features of intellectually gifted high school students are presented. Differences in cognitive-behavioral and personality manifestations of intellectually gifted high school students of the winners of the Research Paper Defense Competition Among MAcS Students-Members are described.
В статье осуществлен анализ теоретических подходов к психодиагностики личностных факторов одаренности. Предложена модель психологической диагностики интеллектуально одаренных старшеклассников, что позволяет систематизировать личностные детерминанты интеллектуальной одаренности в целостную иерархическую соподчиненность. Представлены результаты эмпирического изучения личностных особенностей интеллектуально одаренных старшеклассников. Описаны различия в когнитивно-поведенческих и личностных проявлениях интеллектуально одаренных старшеклассников – победителей конкурса защиты научно-исследовательских работ учеников-членов Малой академии наук Украины.
 
Publisher Інститут обдарованої дитини НАПН України
Institute of Gifted Child of NAPS of Ukraine
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715978/1/06.pdf
- Мельник, Марина Юріївна (orcid.org/0000-0001-6581-5129 <http://orcid.org/0000-0001-6581-5129>) (2017) Рsychological diagnosis of personal factors of development of intellectually gifted high school students Education and Development of Gifted Personality, 6 (61). pp. 17-20. ISSN 2309-3935