Запис Детальніше

До проблеми формування усного мовлення учнів початкових класів ЗЗСО з навчанням мовами національних меншин

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716000/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki.php
 
Title До проблеми формування усного мовлення учнів початкових класів ЗЗСО з навчанням мовами національних меншин
On the problem of the formation of verbal communication among elementary students of institutions of general secondary education with teaching in the languages of national minorities
 
Creator Хорошковська, Тетяна Петрівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У тезах наведено статистичні дані щодо функціонування в Україні закладів загальної середньої освіти з навчанням мовами національних меншин, розкрито завдання української мови в початкових класах, коротко описано особливості формування усного мовлення в закладах освіти зазначеного типу.
The theses contain statistical data on the functioning of institutions of general secondary education in Ukraine with teaching in the languages of national minorities, the problems of the Ukrainian language in primary schools are revealed, and the features of the formation of oral speech in educational institutions of the specified type are briefly described.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2019
 
Type Book Section
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716000/1/%D0%A5%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%B0_%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9F%D0%A1%D0%9F%202019_%D0%A1.124-125.pdf
- Хорошковська, Тетяна Петрівна (orcid.org/0000-0001-9505-0817 <http://orcid.org/0000-0001-9505-0817>) (2019) On the problem of the formation of verbal communication among elementary students of institutions of general secondary education with teaching in the languages of national minorities In: Міжнародна науково-практична конференція "Проблеми сучасного підручника" (14 травня 2019 року) Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 124-125. ISBN 978-966-644-469-4