Запис Детальніше

Рефлексивний компонент методичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Рефлексивний компонент методичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти
Reflexive component of methodical competence of future educators of pre-school education institutions
 
Creator Алексєєнко-Лемовська, Людмила Владиславівна
 
Subject методична компетентність
професійна діяльність
рефлексивний компонент
види рефлексії
methodical competence
professional activity
reflexive component
types of reflection
373.2.011.3.-51
 
Description У статті проаналізовано структуру методичної компетентності як результат підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, яка зумовлена її компонентами: ключовими, базовими, спеціальними й частково-професійними компетенціями, кожна з яких у своєму складі має когнітивний, особистісний, діяльнісний та рефлексивний аспект. У статті розкрито, що рефлексивний компонент структури методичної компетентності включає в себе готовність педагога проводити оцінку і самооцінку педагогічної діяльності та отриманих результатів, своєчасно вносити корективи в освітню діяльність, здійснювати аналітико-прогностичну діяльність. Визначено, що у професійній діяльності вихователя закладу дошкільної освіти представлені інтелектуальний, кооперативний, соціально-перцептивний, особистісний та комунікативний види рефлексії. Педагогічна рефлексія виконує проектувальну, організаторську, комунікативну, смислотворчу, мотиваційну, корекційну функції. Рефлексивні вміння, які характеризуються узагальненістю, володіють властивістю перенесення і сприяють розвитку інших видів умінь, забезпечують саморегуляцію діяльності та взаємодії, самовдосконалення і саморозвиток особистості вихователя.
The article analyzes the structure of methodical competence as a result of the training of future educators of pre-school education institutions, determined by its components: key, basic, special and partly professional competencies, each of them having cognitive, personal, active and reflexive aspect.
The article discloses that the reflexive component of the structure of methodical competence includes the readiness of the educators to evaluate and self-assess pedagogical activity and the results obtained, to make timely adjustments to educational activities, to carry out analysis and forecasts.
It is determined that in the professional activity of the educator of the pre-school education institutions intellectual, cooperative, social-perceptual, personal and communicative types of reflection are presented.
Pedagogical reflection carries out design, organizational, communicative, semantic, motivational, corrective functions. Reflexive skills that are characterized by generalization, possessing the property of transfer, and promote the development of other types of skills, provide self-regulation activities and interaction, self-improvement and self-development of the educator's personality.
 
Date 2019-05-27T11:34:52Z
2019-05-27T11:34:52Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Алексєєнко-Лемовська, Л. В. Рефлексивний компонент методичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти / Л. В. Алексєєнко-Лемовська // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол. А. В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. - Запоріжжя : КПУ, 2018. - Вип. 60. т. 1. - С. 57-61.
1992-5786
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24497
 
Language uk
 
Publisher Класичний приватний університет