Запис Детальніше

Компетентнісно-орієнтовані завдання, як спосіб перевірки компетентностей

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716079/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=6767
 
Title Компетентнісно-орієнтовані завдання, як спосіб перевірки компетентностей
Competency-oriented tasks as a way of checking competencies
 
Creator Вороненко, Т. І.
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У статті розглядаються компетентнісно орієнтовані завдання (задачі) (КОЗ), як спосіб перевірки компетентностей, зокрема предметних. Подано вимоги до складання КОЗ. Схарактеризовано 3 категорії задач: предметні, міжпредметні і надпредметні. Зазначено типи задач: задачі-порівняння, задачі-моделі, задачі-аналогії, задачі-структурування.
The article deals with competence-oriented tasks (tasks) (KOT), as a way of checking competence, in particular subject matter. Have been submitted of requirements for the KOTs. 3 categories of tasks are described: subject, interdisciplinary, and subjective. The types of tasks are indicated: tasks-comparison, task-models, problems-analogies, tasks-structuring.
 
Publisher "Педагогічна думка"
 
Date 2017
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716079/1/anotovani_2017-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8B-168-169.pdf
- Вороненко, Т. І. (orcid.org/0000-0002-5020-3928 <http://orcid.org/0000-0002-5020-3928>) (2017) Competency-oriented tasks as a way of checking competencies Анотовані результати науково-дослідної роботи Інституту педагогіки НАПН України за 2017 рік. pp. 168-169. ISSN 978-966-644-398-5