Запис Детальніше

Концептуальні орієнтири розвитку інноваційної освіти в Китаї

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/715851/
 
Title Концептуальні орієнтири розвитку інноваційної освіти в Китаї
Conceptual benchmarks for the development of innovative education in China
 
Creator Шпарик, Оксана Михайлівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description У тезах акцентується на новій освітній концепції в Китаї - інноваційній освіті. Така освіта зорієнтована на динамічні зміни в навколишньому світі і ґрунтується на розвитку різноманітних форм мислення, творчих здібностей, високих соціально-адаптаційних можливостях особистості. З'ясовано, що cпецифічними особливостями інноваційного навчання є його відкритість майбутньому, здатність до передбачення та прогнозування на основі постійної переоцінки цінностей, налаштованість на активні та конструктивні дії в швидкозмінних ситуаціях.Виокремлено практичні принципи ефективного впровадження інноваційного навчання у шкільну освіту.
The thesis focuses on the new educational concept in China - innovative education. Such education is oriented on dynamic changes in the surrounding world and is based on the development of various forms of thinking, creative abilities, high social and adaptive capabilities of the individual. It is revealed that the specific features of innovative learning are its openness to the future, the ability to predict and predict on the basis of constant revaluation of values, the mood for active and constructive actions in rapidly changing situations. The practical principles of effective introduction of innovative education in school education are isolated.
 
Publisher «Візаві»
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/715851/1/%D0%A7%D0%90%D0%A1%D0%A2%D0%98%D0%9D%D0%90%202-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D1%8B-144-146.pdf
- Шпарик, Оксана Михайлівна (2019) Conceptual benchmarks for the development of innovative education in China In: Інновації в сучасній освіті: український та світовий контекст: матеріали міжн. науково-практичної конференції 18-19 квітня 2019 р. м. Умань «Візаві», м. Умань, Україна, pp. 144-146.