Запис Детальніше

Політика гуманізації в освіті: загальноосвітня санаторна школа-інтернат як предмет уваги Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (2000–2016).

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716110/
https://ukrlogos.in.ua/documents/problems_and_achievements_of_modern_science_volume_4.pdf
 
Title Політика гуманізації в освіті: загальноосвітня санаторна школа-інтернат як предмет уваги Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (2000–2016).
Policy of humanization in education: general sanatorium boarding school as a subject of attention of the Ombudsman of the Verkhovna Rada of Ukraine on human rights (2000-2016).
 
Creator Антонець, Наталія Борисівна
 
Subject 37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education
 
Description Відповідно до пункту 17 Статті 85 Конституції України (1996) Уповноважений Верховної Ради з прав людини повинен щорічно надавати доповідь про стан дотримання та захисту прав і свобод людини в Україні. Вперше таку доповідь було заслухано у Верховній Раді в 2000 р. У кожній щорічній доповіді Уповноважений з прав людини значну увагу приділяє освітній галузі. Протягом 2000-2016 рр. у доповідях неодноразово висвітлювалися порушення, що є характерними для закладів інтернатного типу, які кваліфікуються як місця несвободи. Таким чином у полі зору правового контрою опиняються і санаторні школи-інтернати.
In accordance with paragraph 17 of Article 85 of the Constitution of Ukraine (1996), the Verkhovna Rada Commissioner for Human Rights shall annually submit a report on the state of observance and protection of human rights and freedoms in Ukraine. For the first time such a report was heard in the Verkhovna Rada in 2000. In each annual report, the Commissioner for Human Rights places considerable emphasis on the educational field. During 2000-2016, the reports repeatedly covered violations that are characteristic of residential institutions that qualify as places of non-liberty. Thus, in the field of view, legal control is also sanatorium boarding schools.
 
Publisher NGO «European Scientific Platform»
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716110/1/%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C%20%D0%9D.%D0%91.%20%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8F%20%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B0%20%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0-%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%20%282000-2016%29.pdf
- Антонець, Наталія Борисівна (orcid.org/0000-0002-7772-9364 <http://orcid.org/0000-0002-7772-9364>) (2019) Policy of humanization in education: general sanatorium boarding school as a subject of attention of the Ombudsman of the Verkhovna Rada of Ukraine on human rights (2000-2016). In: Problems and achievements of modern science : coll. of scientific papers «ΛΌГOΣ» with materials of the International scientific-practical conf., Cork, May 6, 2019 NGO «European Scientific Platform», с. Cork, Ireland, p. 65-66. ISBN 978-617-7171-80-4