Політика гуманізації в освіті: загальноосвітня санаторна школа-інтернат як предмет уваги Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (2000–2016).
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/716110/
https://ukrlogos.in.ua/documents/problems_and_achievements_of_modern_science_volume_4.pdf |
|
Title |
Політика гуманізації в освіті: загальноосвітня санаторна школа-інтернат як предмет уваги Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини (2000–2016).
Policy of humanization in education: general sanatorium boarding school as a subject of attention of the Ombudsman of the Verkhovna Rada of Ukraine on human rights (2000-2016). |
|
Creator |
Антонець, Наталія Борисівна
|
|
Subject |
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Відповідно до пункту 17 Статті 85 Конституції України (1996) Уповноважений Верховної Ради з прав людини повинен щорічно надавати доповідь про стан дотримання та захисту прав і свобод людини в Україні. Вперше таку доповідь було заслухано у Верховній Раді в 2000 р. У кожній щорічній доповіді Уповноважений з прав людини значну увагу приділяє освітній галузі. Протягом 2000-2016 рр. у доповідях неодноразово висвітлювалися порушення, що є характерними для закладів інтернатного типу, які кваліфікуються як місця несвободи. Таким чином у полі зору правового контрою опиняються і санаторні школи-інтернати.
In accordance with paragraph 17 of Article 85 of the Constitution of Ukraine (1996), the Verkhovna Rada Commissioner for Human Rights shall annually submit a report on the state of observance and protection of human rights and freedoms in Ukraine. For the first time such a report was heard in the Verkhovna Rada in 2000. In each annual report, the Commissioner for Human Rights places considerable emphasis on the educational field. During 2000-2016, the reports repeatedly covered violations that are characteristic of residential institutions that qualify as places of non-liberty. Thus, in the field of view, legal control is also sanatorium boarding schools. |
|
Publisher |
NGO «European Scientific Platform»
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/716110/1/%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C%20%D0%9D.%D0%91.%20%D0%97%D0%B0%D0%B3%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D0%BE%D1%81%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D1%8F%20%D1%81%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B0%20%D1%88%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0-%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0%D1%82%20%282000-2016%29.pdf
- Антонець, Наталія Борисівна (orcid.org/0000-0002-7772-9364 <http://orcid.org/0000-0002-7772-9364>) (2019) Policy of humanization in education: general sanatorium boarding school as a subject of attention of the Ombudsman of the Verkhovna Rada of Ukraine on human rights (2000-2016). In: Problems and achievements of modern science : coll. of scientific papers «ΛΌГOΣ» with materials of the International scientific-practical conf., Cork, May 6, 2019 NGO «European Scientific Platform», с. Cork, Ireland, p. 65-66. ISBN 978-617-7171-80-4 |
|