Тенденції розвитку світового та українського ринку продукції виноробства в сучасних умовах
DSpace at ONEU
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
Тенденції розвитку світового та українського ринку продукції виноробства в сучасних умовах
Development trends of the global and ukrainian wine products market in modern conditions |
|
Creator |
Бабій, О.М.
Babyii, O. |
|
Subject |
ринок виноробної продукції
виноробство виноробна галузь виробники вина експортери вина імпортери вина урожайність виноматеріали wine products market winemaking wine makers wine exporters wine importers grape yields wine materials |
|
Description |
У статті на основі критичного огляду та аналізу літературних джерел досліджено тенденції розвитку світового та українського ринку продукції виноробства в сучасних умовах збільшення його споживання і зростання конкуренції зі сторони нових винних країн. Авторами досліджено експорт основних виробників вина і виявлено, що світовими лідерами з експорту вина є Франція, Італія, Іспанія, Німеччина та Португалія. Розглянуто основних світових імпортерів вина і виявлено, що провідними світовими виробниками виноградних вин є США і Німеччина. Виноградарство та виноробство завжди були важливими видами економічної діяльності в Україні в цілому та, зокрема, в Одеському регіоні, на частку якого припадає понад 30% від загальних обсягів виробництва виноградних вин країни. Саме тому авторами досліджено динаміку валового збору, площі та урожайності виноградників в Україні та в Одеській області, обсяги переробки винограду на виноматеріали за регіонами, виробництво виноматеріалів за регіонами України. Виділено низку проблем виноробного ринку, таких як: зниження врожайності винограду; недостатність фінансування виноробного комплексу; недостатній догляд за насадженнями; високий рівень вартості матеріально- технічних ресурсів; надмірна розрідженість насаджень. Запропоновані основні напрями вирішення проблем виноробної галузі, основними з яких є: здійснення заходів щодо збільшення ємності ринку виноробної продукції з урахуванням потреб населення, його купівельної спроможності та максимальних експортних можливостей; здійснення заходів щодо забезпечення розвитку інфраструктури ринку виноробної продукції, диверсифікації каналів реалізації та забезпечення якості виноробної продукції, регулювання попиту і пропозиції, захисту ринку від імпортних виноматеріалів та сировини низької якості. З’ясовано, що для української економіки на сучасному етапі розвитку найважливішим завданням є підвищення ефективності експортних можливостей щодо виноробної продукції, адже вона є якісною і має високу міжнародну конкурентоспроможність, що підтверджено як вітчизняними, так і іноземними експертами та споживачами. The tendencies of the world and Ukrainian market of wine-making products development in modern conditions of increasing its consumption and competition from new wine-making countries are investigated in the article on the basis of a critical review and analysis of literary sources. The author examines the major wine producers export and revealed, that the world leaders in wine exports are France, Italy, Spain, Germany and Portugal. The main world wine importers are considered and revealed, that the world’s leading of grape wines producers are the USA and Germany. Viticulture and winemaking have always been important types of economic activity in Ukraine as a whole, and, in particular, in Odessa region, which accounts for more than 30% of the total production of grape wines of the country. That is why the author investigates the dynamics of the gross collection, the area and productivity of vineyards in Ukraine and Odessa region, the volume of grape processing on wine materials by regions, the production of wine materials by regions of Ukraine. The authors highlighted some challenges of the wine market, such as: a decline in grape yields; lack of funding of the wine complex; inadequate care of plantation; high costs of material and technical resources; excessive thinning of plantation. The main directions of the problem solutions in the wine sector are proposed: to make arrangements for wine market capacity increment taking into consideration the needs of population, their buying capacity and maximal export potential; implementation of measures for infrastructure development of wine market, regulation of supplies and demands, market protection from the import of wine and raw materials of low quality. It has been established that for the Ukrainian economy at the present stage of development, the most important task is to increase the efficiency of export opportunities for wine products, because it is of high quality and has high international competitiveness, which has been confirmed by domestic and foreign experts and consumers. |
|
Date |
2019-05-30T23:36:30Z
2019-05-30T23:36:30Z 2018 |
|
Type |
Article
|
|
Identifier |
Тенденції розвитку світового та українського ринку продукції виноробства в сучасних умовах / О. М. Бабій, К. С.Тимченко // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць; Одеський національний економічний університет. – Одеса, 2018. – Вип. № 4 (68). – С. 128–136. – ISSN 2313-4569.
2313-4569 http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9476 |
|
Language |
uk
|
|
Publisher |
Одеський національний економічний університет
|
|