Запис Детальніше

Формування ринку органічної продукції в Україні

DSpace at ONEU

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Формування ринку органічної продукції в Україні
Formation of organic products market in Ukraine
 
Creator Кунділовська, Т.А.
Зеленянська, Н.М.
Kundilovska, T.
Zelenyanskaya, N.
 
Subject органічне сільськогосподарське виробництво
органічна продукція
ринок органічної продукції
органічні оператори
канали збуту органічної продукції
organic agricultural production
organic products
organic products market
organic operators
organic products sales channels
 
Description У статті сформульовано основні властивості органічної продукції, які формують її безпечність,
якість та підвищені поживні властивості. Уточнено дані щодо кількості господарств та площі
сертифікованих сільськогосподарських угідь, задіяних під вирощення органічної сировини в регіонах України.
Проаналізовано ринок органічної продукції України та показано стійку тенденцію до його щорічного росту
(в т.ч. за рахунок збільшення експорту, споживання органічної продукції на внутрішньому ринку та, частково,
імпорту). Узагальнено дані щодо переліку рослинної продукції органічного походження, яка вирощується
відповідно до умов органічного виробництва. Визначено основні країни-експортери української органічної
продукції. Зазначено, що прийнята в Україні нормативно-правова база сприятиме розвитку внутрішнього
органічного ринку. Розглянуто питання розподілу органічних операторів за різними диференційними ознаками
(територіальною, організаційно-правовою формою господарювання, сферою діяльності). Показано, що за
територіальною ознакою більшість органічних операторів сконцентровано на Півдні України (Одеська,
Запорізька, Херсонська та Миколаївська області), на Одещині зареєстровано 18 операторів, які сертифіковані
за європейськими стандартами і займаються рослинництвом. Проаналізовано різновиди джерел збуту
органічної продукції в Україні в цілому та Одеському регіоні, зокрема. Приділено увагу аналізу асортименту
органічних товарів у супермаркетах м. Одеси. Встановлено різні підходи до формування ціни органічної
продукції в торговельних мережах. Визначено перспективи подальших досліджень у сфері удосконалення
стратегії просування органічної продукції на внутрішньому ринку.
The article formulates the basic properties of organic products that determine its safety, quality and enhanced
nutritional properties. Data of agricultural enterprises number that are engaged in the cultivation of organic products
in the regions of Ukraine are summarized, as well as information about land area, which certified in accordance with
organic standards, is given. Analysis of organic products market in Ukraine is given and a steady trend towards its
annual growth is shown (including by exports increasing, organic products consumption on the domestic market and
partially, imports). The plant materials of organic origin data list are presented; specific data about countriesexporters
of domestic raw materials are given. It was noted that the regulatory framework, adopted in Ukraine, will
contribute to internal organic market development. The questions of organic operators’ distribution according to
different differential features (territorial, organizational and legal form of business, activity sphere) are considered.
It is shown that, on a territorial feature, most organic operators are concentrated in the South of Ukraine (Odessa,
Zaporozhye, Kherson and Nikolaev regions), and 18 operators was registered in the Odessa region, which are certified
according to European standards and engaged in crop production. The variety of sales sources of organic products in
Ukraine are analyzed in general and the Odessa region, in particular. An organic products assortment analysis in
Odessa supermarkets is paid attention. Different approaches to pricing for organic products are shown in retail chains,
where products of organic origin are sold. The prospects of further researches in improvement sphere of organic
products promotion strategy in the domestic market are substantiated.
 
Date 2019-05-30T23:45:16Z
2019-05-30T23:45:16Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Формування ринку органічної продукції в Україні / Т. А. Кунділовська, Н. М. Зеленянська // Вісник соціально-економічних досліджень : зб. наук. праць; Одеський національний економічний університет. – Одеса, 2018. – Вип. № 4 (68). – С. 137‒147. – ISSN 2313-4569.
2313-4569
http://dspace.oneu.edu.ua/jspui/handle/123456789/9477
 
Language uk
 
Publisher Одеський національний економічний університет