Запис Детальніше

Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми

Vernadsky National Library of Ukraine

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми
 
Creator Малютіна, Н.
 
Subject Порівняльне літературознавство
 
Description У статті розглянуто тип театрально го бачення в українській і польській драмі доби модерну
на осно ві компаративного аналізу способів реактуалізації канону. Авторка ви ходила з того, що
вагомий для польських модерних п’єс канон романтичної драми втілювався в різних варіантах
неоромантично го бачення (у доробку С. Виспянського, К. Ростворовського, К. Тетмаєра та
ін.). Натомість призабута традиція шкільної драми давалася взнаки в підтексті таких різних за
жанром і стилем українських п’єс доби модерну, як трагедія В. Пачовського “Сон україн ської
ночі”, соціально-побутові драми С. Черкасенка та Є. Карпенка, одноактівки Л. Пахаревського
та Олександра Олеся.
The paper deals with the type of theatrical vision in modernistic Ukrainian and Polish drama. The
comparative analysis has been applied to the ways of reactualization of the canon. The romantic
drama canon being important for modernistic Polish drama was implemented in different variants
of the neoromantic vision (in plays by S. Wyspiański, K. Rostworowski, K. Tetmajer and others).
While the half-forgotten tradition of the school drama can be discerned in the subtext of modernistic
Ukrainian plays being diverse in their genres and styles. Those are V. Pachovskyi’s tragedy “The
dream of the Ukrainian night”, social dramas by S. Cherkasenko and Y. Karpenko, one-act plays by
L.Pakharevskyi and Oleksandr Oles.
В статье рассмотрен тип театрального видения в
украинской и польской драме эпохи модерна на основе
компаративного анализа способов реактуализации
канона. Автор исходил из того, что актуальный для
польских модернистских пьес канон романтической
драмы вопл ощался в различных вариантах
неоромантического видения (у Ст. Выспянского,
К. Ростворовского, К. Тетмайера и др.). В то же время
призабытая традиция школьной драмы проявлялась в
подтексте таких разных с точки зрения жанра и стиля
украинских пьес модернизма, как трагедия В. Пачовского
“Сон украинской ночи”, социально-бытовые драмы
С. Черкасенко и Е. Карпенко, одноактные пьесы
Л. Пахаревского и Александра Олеся.
 
Date 2019-06-02T17:47:44Z
2019-06-02T17:47:44Z
2015
 
Type Article
 
Identifier Тип театрального бачення: зближення та віддалення української та польської модерної драми / Н. Малютіна // Слово і час. — 2015. — № 11. — С. 49-57. — Бібліогр.: 15 назв. — укp.
0236-1477
http://dspace.nbuv.gov.ua/handle/123456789/151969
[821.161.2:821.162.1]-2.091
 
Language uk
 
Relation Слово і Час
 
Publisher Інститут літератури ім. Т.Г. Шевченка НАН України