Запис Детальніше

Читання як засіб активізації мовленнєвої діяльності учнів на уроках української мови

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716112/
 
Title Читання як засіб активізації мовленнєвої діяльності учнів на уроках української мови
Reading as a means of activating the speech activity of pupils in Ukrainian lessons
 
Creator Бондаренко, Неллі Володимирівна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description Автор розглядає проблему читання як засіб активізації мовленнєвої діяльності учнів на уроках української мови. Якість сприймання й розуміння тексту залежить від виду читання. Критерії розмежування видів читання численні й взаємопов’язані. Вони ґрунтуються на домінантних властивостях читацької діяльності. Основна диференціація здійснюється за гучністю й беззвучністю читання, його призначенням і функціями.
The author considers the problem of reading as a means of activating the speech activity of pupils in Ukrainian lessons. The quality of perception and understanding of the text depends on the type of reading. The criteria for distinguishing between types of reading are numerous and interrelated. They are based on the dominant properties of readership. The main differentiation is carried out by loudness reading, its purpose and functions.
 
Date 2019
 
Type Conference or Workshop Item
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716112/1/BNV_2019_volosh.pdf
- Бондаренко, Неллі Володимирівна (orcid.org/0000-0002-4033-7287 <http://orcid.org/0000-0002-4033-7287>) (2019) Reading as a means of activating the speech activity of pupils in Ukrainian lessons In: Всеукраїнська науково-практична конференця «VІІ Волошинські читання. Шкільна мовно-літературна освіта: традиції і новаторство», 17 травня 2019, м. Київ, Україна.