Філософія гуманізму: до питання покарання вихованців спеціальної загальноосвітньої школи для дітей, які потребують особливих умов виховання (школи соціальної реабілітації) (1991 – 2012).
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/716167/
http://undip.org.ua/upload/iblock/ce4/practical_philosophy_theses_2p.pdf |
|
Title |
Філософія гуманізму: до питання покарання вихованців спеціальної загальноосвітньої школи для дітей, які потребують особливих умов виховання (школи соціальної реабілітації) (1991 – 2012).
Philosophy of humanism: to the issue of punishment of pupils of a special general secondary school for children who need special conditions of education (schools of social rehabilitation) (1991-2012). |
|
Creator |
Антонець, Наталія Борисівна
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education 373 Kinds of school providing general education |
|
Description |
Спеціальна загальноосвітня школа для дітей і підлітків, які потребують особливих умов виховання, (з 1995 р. – школа соціальної реабілітації) – державний заклад освіти, до якого направляються неповнолітні правопорушники віком від 11 до 14 років включно на підставі рішення суду. З огляду на складність учнівського контингенту, до 2012 р. у школах цього типу діяло Положення про дисциплінарну кімнату, яке втратило чинність у зв’язку з реформуванням шкільної галузі, у тому числі на засадах гуманізації.
A special secondary school for children and adolescents in need of special conditions of education (since 1995 - a school for social rehabilitation) is a state educational institution to which juvenile offenders are sent from the age of 11 to 14 years inclusive on the basis of a court decision. Given the complexity of the pupil's contingent, by 2012 schools of this type operated the Regulations on the disciplinary room, which lapsed in connection with the reform of the school industry, including on the basis of human. |
|
Publisher |
НАПН України, Інститут педагогіки НАПН України
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/716167/1/%D0%90%D0%BD%D1%82%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C%20%D0%9D.%D0%91.%20%D0%A8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B0%20%D1%81%D0%BE%D1%86%D1%96%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%BE%D1%97%20%D1%80%D0%B5%D0%B0%D0%B1%D1%96%D0%BB%D1%96%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97%20%281991-2012%29.pdf
- Антонець, Наталія Борисівна (orcid.org/0000-0002-7772-9364 <http://orcid.org/0000-0002-7772-9364>) (2019) Philosophy of humanism: to the issue of punishment of pupils of a special general secondary school for children who need special conditions of education (schools of social rehabilitation) (1991-2012). In: Практична філософія і Нова українська школа: зб. тез Всеукр. наук.-практ. конф., 16 травня 2019 р., м. Київ НАПН України, Інститут педагогіки НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 112-114. ISBN 978-966-644-492-5 |
|