Запис Детальніше

Особливості змісту підручників української мови для 1 класу ЗЗСО з навчанням мовами національних меншин

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716172/
http://undip.org.ua/upload/iblock/73b/12_tezy-na-sayt.pdf
 
Title Особливості змісту підручників української мови для 1 класу ЗЗСО з навчанням мовами національних меншин
Features of the content of the textbooks of the Ukrainian language for the 1 st class of schools with teaching in the languages ​​of national minorities
 
Creator Петрук, Оксана Миколаївна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У публікації розглянуто особливості змісту підручників української мови для 1 класу шкіл з навчанням мовами національних меншин, який дає можливості для формування в учнів умінь усного українського мовлення (у межах вимог програми) з урахуванням їхніх можливостей, потреб та інтересів.
The publication deals with the features of the content of textbooks of the Ukrainian language for the 1 st class of schools with teaching in the languages ​​of national minorities, which provides opportunities for students to form oral Ukrainian speech skills (within the requirements of the program), taking into account their capabilities, needs and interests.
 
Publisher Педагогічна думка
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716172/1/%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA_%D0%9F%D0%A1%D0%9F_2019.pdf
- Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676 <http://orcid.org/0000-0001-5964-0676>) (2019) Features of the content of the textbooks of the Ukrainian language for the 1 st class of schools with teaching in the languages ​​of national minorities In: Problems of the modern textbook: a collection of abstracts of the international scientific-practical conference (scientific electronic edition) Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 95-96. ISBN 978-966-644-469-4