Особливості змісту підручників української мови для 1 класу ЗЗСО з навчанням мовами національних меншин
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/716172/
http://undip.org.ua/upload/iblock/73b/12_tezy-na-sayt.pdf |
|
Title |
Особливості змісту підручників української мови для 1 класу ЗЗСО з навчанням мовами національних меншин
Features of the content of the textbooks of the Ukrainian language for the 1 st class of schools with teaching in the languages of national minorities |
|
Creator |
Петрук, Оксана Миколаївна
|
|
Subject |
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education 81 Linguistics and languages |
|
Description |
У публікації розглянуто особливості змісту підручників української мови для 1 класу шкіл з навчанням мовами національних меншин, який дає можливості для формування в учнів умінь усного українського мовлення (у межах вимог програми) з урахуванням їхніх можливостей, потреб та інтересів.
The publication deals with the features of the content of textbooks of the Ukrainian language for the 1 st class of schools with teaching in the languages of national minorities, which provides opportunities for students to form oral Ukrainian speech skills (within the requirements of the program), taking into account their capabilities, needs and interests. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/716172/1/%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9F%D0%B5%D1%82%D1%80%D1%83%D0%BA_%D0%9F%D0%A1%D0%9F_2019.pdf
- Петрук, Оксана Миколаївна (orcid.org/0000-0001-5964-0676 <http://orcid.org/0000-0001-5964-0676>) (2019) Features of the content of the textbooks of the Ukrainian language for the 1 st class of schools with teaching in the languages of national minorities In: Problems of the modern textbook: a collection of abstracts of the international scientific-practical conference (scientific electronic edition) Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 95-96. ISBN 978-966-644-469-4 |
|