Запис Детальніше

Особливості освітньої, коригуючої і розвиваючої роботи у спеціальній школі різних типів у 1991-2000 рр. незалежної України

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716175/
 
Title Особливості освітньої, коригуючої і розвиваючої роботи у спеціальній школі різних типів у 1991-2000 рр. незалежної України
Features of educational, correcting and developing work at a special school of different types in 1991-2000 in independent Ukraine
 
Creator Шевченко, Світлана Миколаївна
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
376.3 Виховання та освіта осіб із вадами зору, слуху, мови та нервовими захворюваннями.
 
Description У статті здійснено аналіз особливостей навчально-виховного процесу в спеціальних навчальних закладах, який здійснюється за спеціальними навчальними планами і програмами в комплексі
з корекційно-відновної та лікувально-профілактичною роботою; показано вирішення питання дітей з особливими потребами соціальної адаптації в суспільство в 1991-2000 рр. незалежної України. Проаналізовано роботу спеціальних навчальних закладів по реалізації права на рівний доступ до якісної освіти дітей з особливими освітніми потребами. Виділено, то спеціальна загальноосвітня школа-інтернат для дітей з вадами фізичного або розумового розвитку є державним загальноосвітнім навчально-виховним і корекційно відновлювальних навчальним закладом, який задовольняє потреби дітей з вадами у фізичному чи розумовому розвитку в загальну освіту, соціальної допомоги та реабілітації.
The article analyzes the characteristics of the educational process in special educational institutions, which is carried out according to special curricula and programs in conjunction with remedial and rehabilitation and treatment-and-prophylactic work. Shows the solution of the issue of children with special needs of social adaptation in society in 1991-2000. independent Ukraine. The work of special educational institutions on the realization of the right to equal access to quality education for children with special educational needs has been analyzed. Highlighted, then a special general education boarding school for children with
physical or mental disabilities is a state general education and correctional and remedial educational institution
that meets the needs of children with physical or mental disabilities in general education, social assistance and rehabilitation.
 
Publisher Молодий вчений
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716175/1/%D0%9C%D0%92_%D0%A1%D0%BF%D0%B5%D1%86%D0%B2%D0%B8%D0%BF_%E2%84%965.2%20%2869.2%29%20%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%8C%202019%D0%A5%D0%B5%D1%80%D1%81%D0%BE%D0%BD%20%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%A1.%D0%9C.-45-49.pdf
- Шевченко, Світлана Миколаївна (2019) Features of educational, correcting and developing work at a special school of different types in 1991-2000 in independent Ukraine Young Scientist, 5.2 (69.2). pp. 37-41. ISSN 2304-5809