Запис Детальніше

Normative and performative aspects of social predictions in the context of philosophy of education

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716121/
https://pnojournal.wordpress.com/archive19/19-02/
 
Title Normative and performative aspects of social predictions in the context of philosophy of education
Нормативні та перформативні аспекти соціальних прогнозів у контексті філософії освіти
 
Creator Бойченко, Михайло Іванович
Яковлева, Е. И.
Кушнир, О. Я.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
37.01/.09 Special auxiliary table for theory, principles, methods and organization of education
 
Description The article is devoted to the rational reconstruction concept of social prediction. The field of education is a platform for the formation of social predictions and provides for this meeting of several generations as carriers of modern values and values of the future. To make social predictions worthy of trust every person should fulfill several conditions: to find for his/her prediction the normative form of social contract available to all participants of his/her social community, to take this social contract as his/her own commitment to himself/herself and to other participants, to give to this commitment an eloquent expression, to maintain the
deliberative policy of the community in the mode of policy of eloquence. Study of social predictions demonstrates significant interdependence between normative and performative aspects. Hobbes' crucial achievement was the understanding of not only legislative but the executive role of the social contract. Every democracy needs rationalism and affects based on values, but cynical rationalism and blind affects are the worst enemies for democracy and for every political regime. A masterly language usage looks like the best way for the
performance in policy making: language helps to get a sophisticated adjustment of rational reasons and emotional demands. Deliberation is the way to liberty with the help of language.
the crucial in deliberation is an opportunity for new common values creation as the initiation of a new version of the social contract. The social contract should be considered not as a rigid dogma, but as a living constitution that needs permanent re-adoption, and the field of education creates the necessary prerequisites for this – it forms the necessary competences and social practices.
Стаття присвячена концепції раціональної реконструкції соціального прогнозу. Поле Росії Освіта є платформою для формування соціальних прогнозів і передбачає проведення цієї зустрічі декількох поколінь як носіїв сучасних цінностей і цінностей майбутнього. Зробити соціальним
передбачення, гідні довіри, кожна людина повинна виконувати кілька умов: знайти для себе передбачення нормативної форми соціального договору, доступного всім учасникам його соціального спільності, прийняти цей соціальний договір як його / її власну прихильність до себе і себе іншим учасникам, щоб дати це зобов'язання красномовним вираженням, зберегти дорадча політика спільноти в режимі політики красномовства. Вивчення соціальної Прогнози демонструють значну взаємозалежність між нормативним і перформативним аспекти. Важливим досягненням Гоббса було розуміння не тільки законодавчого, але й законодавчого
Виконавча роль соціального договору. Кожна демократія потребує раціоналізму і зачіпає основу на цінності, але цинічний раціоналізм і сліпий вплив є найгіршими ворогами за демократію і для кожного політичного режиму. Використання віртуальної мови виглядає як найкращий спосіб для продуктивність у розробці політики: мова допомагає отримувати складну корекцію раціонального причини і емоційні вимоги. Розсудливість - це шлях до свободи за допомогою мови.
найважливішим у обговоренні є можливість створення нових спільних цінностей як ініціації нової версії соціального договору. Соціальний контракт слід розглядати не як
жорстка догма, але як жива конституція, яка потребує постійного повторного усиновлення і поля Росії
Освіта створює необхідні передумови для цього - вона формує необхідні компетенції соціальної практики.
 
Publisher ФЕОП
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716121/1/pdf_190202%20%D0%91%D0%BE%D0%B9%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%B0%20%D0%9C.%D0%86..pdf
- Бойченко, Михайло Іванович, Яковлева, Е. И. and Кушнир, О. Я. (2019) Normative and performative aspects of social predictions in the context of philosophy of education Perspectives of Science and Education, 2 (38). pp. 25-37. ISSN 2307-2334