Запис Детальніше

Використання засобів ІКТ у процесі експериментального дослідження емотивно-оцінного ставлення учнів до різних форм тестових завдань з української мови

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716143/
https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2621
 
Title Використання засобів ІКТ у процесі експериментального дослідження емотивно-оцінного ставлення учнів до різних форм тестових завдань з української мови
Using the means of computing technologies in the process of experimental research of the students' emotive-estimate relation to different forms of test tasks in Ukrainian language
 
Creator Гривко, А.В.
Жук, Ю.О.
 
Subject 004.5 Human-computer interaction. Man-machine interface. User interface. User environment
37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У статті висвітлено результати одного з етапів дослідження, пов’язаного з визначенням особливостей впливу різних чинників на результативні показники тестування. Зокрема розглянуто методику експериментального визначення із застосуванням засобів ІКТ особливостей зв’язку емотивно-оцінного ставлення респондентів до різних форм тестових завдань із результатами їх виконання. Висвітлене дослідження проводилось за авторськими тестами з української мови. Для визначення узагальненої оцінки учнями запропонованих у них форм завдань використано опитувальник, розроблений за методикою семантичного диференціала, що дало змогу побудувати профіль характеристик тесту відповідно до семантико-когнітивного простору досліджуваної вибірки. Опрацювання результатів дослідження, здійснене з використанням програмного забезпечення для статистичного аналізу STATISTICA 6.0 та Microsoft Office Excel, показало, що семантико-емотивні оцінки форм тестових завдань загалом співвідносяться з результатами тестування й можуть бути додатковим пояснювальним елементом їх аналізу й прогностичним елементом у процесі подальшого конструювання й використання тестів. Застосування факторного аналізу результатів опитування дало змогу зробити висновки про наявність впливу пропонованих у тесті форм відповідей на загальне сприймання респондентами тестових завдань незалежно від їх змісту й обґрунтувати припущення про те, що форма тестових завдань і відповідей як зовнішньоорганізовані конструкти тесту є сенсорно-аферентним стимулом оперативного образу діяльності, що, зокрема, виявляється у формуванні інтересу й мотивації до розв'язування завдань. Аналіз узагальненого сприйняття респондентами окремих форм відповідей показав необхідність поєднання різних форм тестових завдань і визначених ними форм відповідей як для формування позитивних настанов і мотиваційного оптимуму в процесі їх виконання, так і для перевірки й уточнення результатів тестування.
The article reflects the results of one of the stages of the study, which is connected with determining the characteristics of the influence of various factors on the effective test scores. In particular, the connection between the respondents' emotionally-estimated attitude to various forms of responses to test tasks and the results of their implementation is examined. The proposed study was conducted with using of the authors' tests in the field of Ukrainian language. To determine the generalized students' assessment of the forms of answers, proposed in these tests, we used questionnaire, developed according to the method of semantic differential, which allowed to build a profile of the characteristics of the test in accordance with the semantic cognitive space of the sample. The results of respondents' assessment of response forms are generally correlated with test results and can be an additional explanatory element of their analysis and a prognostic element in the process of further designing and applying the tests.
The use of factor analysis of the research results allowed: 1) to draw conclusions about the influence of the response forms offered in the test on the respondents' general perception of test tasks regardless of its content; 2) to justify the assumption that the form of test tasks and answers, as an externally organized test constructs, are a sensory afferent stimulus of the operational imagination of the activity, which, in particular, is expressed in the formation of interest and motivation to doing an assignment. An analysis of the respondents' generalized perception of the separate forms of answers showed the need for combining various forms of test tasks and the forms of answers they defined, both for the formation of positive attitudes and the motivational optimum in the process of their implementation, and for verification and refinement the test results.
 
Publisher ІІТЗН НАПН України
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716143/1/2621-12615-1-PB.pdf
- Гривко, А.В. (orcid.org/0000-0001-9460-4777 <http://orcid.org/0000-0001-9460-4777>) and Жук, Ю.О. (orcid.org/0000-0002-6932-2484 <http://orcid.org/0000-0002-6932-2484>) (2019) Using the means of computing technologies in the process of experimental research of the students' emotive-estimate relation to different forms of test tasks in Ukrainian language Information Technologies and Learning Tools, 2 (70). pp. 285-297. ISSN 2076-8184