Запис Детальніше

Функції підручника української мови в компететнісній парадигмі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716213/
https://pressto.amu.edu.pl/index.php/sup/article/view/17462
 
Title Функції підручника української мови в компететнісній парадигмі
Functions of the textbook of the Ukrainian language in the competency paradigm
 
Creator Горошкіна, Олена Миколаївна
 
Subject 37.02 General questions of didactics and method
373 Kinds of school providing general education
81 Linguistics and languages
 
Description У статті окреслено функції підручника української мови, зокрема світоглядну, ціннісно-орієнтувальну, розвивальну, інформативну, рефлексійно-корекційну. Особливу увагу приділено проблемі впровадження компетентнісного підходу в освітній процес, що зумовлює трансформування функцій підручника, виокремлення нових функцій, що відповідають сучасним соціальним викликам.
The article outlines the methodical guidance of studying Ukrainian as a foreign language in the socio-cultural aspect. Particular attention is paid to the use of phraseology, words, symbols, texts, which help to learn more about Ukrainian national character, the nature of the Ukrainian soul.
 
Publisher PRESSto
 
Date 2019
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716213/1/%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%BE%D1%88%D0%BA%D1%96%D0%BD%D0%B0%20%D0%9F%D0%BE%D0%B7%D0%BD%D0%B0%D0%BD%D1%8C%2018.pdf
- Горошкіна, Олена Миколаївна (2019) Functions of the textbook of the Ukrainian language in the competency paradigm Studia Ukrainiсa Posnaniensia, 1 (7). pp. 93-102. ISSN 2300-4754