Запис Детальніше

Праксеологічний компонент у структурі креативності науково-педагогічного працівника

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716214/
http://umo.edu.ua/pedaghoghichni-nauki-vipuski/zbirnik-naukovikh-pracj-visnik-pisljadiplomnoji-osviti-serija-pedaghoghichni-nauki-vipusk-736-2018
 
Title Праксеологічний компонент у структурі креативності науково-педагогічного працівника
Praxeological component in the structure of creativity of scientific and pedagogical workers
 
Creator Ілляхова, М.В.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
 
Description До основи дослідження покладено необхідність визначення сутності і специфіки праксеологічного компонента у структурі креативності науково-педагогічного працівника. Визначено кластери компетенцій, етапи і способи реалізації нововведень, а також компоненти легітимації інновацій у науково-педагогічній практиці. Встановлено, що праксеологічний компонент у структурі креативності науково-педагогічного працівника реалізується у системній єдності мотиваційно-проективного, гносеологічного, рефлексивного і операційного кластерів компетенцій викладача. Сутність праксеологічного компоненту полягає в організації ефективної креативно-інноваційної діяльності науково-педагогічних працівників, що забезпечує успішне створення нових технологій, методів, програм, а також евристичне здійснення дослідно-експериментальної, рефлексивної, діяльності. Така цілеспрямована зміна вносить до науково-педагогічної діяльності інновації та у процесі легітимації уможливлює модернізацію освітньої системи. Праксеологічний компонент уможливлює ціледосяжний процес самовизначення викладача у ставленні до нового, конструктивної зміни його професійної позиції а також готовності до креативної та інноваційної діяльності.
Встановлено, що застосування праксеологічного підходу у дослідженні структури креативності науково-педагогічного працівника уможливлює осмислення його креативно-інноваційної діяльності з позицій функціональності, результативності, успішності, продуктивності, економічності, корисності, виявлення незадовільних дій, причин неефективності, вивчення умов і можливостей розкриття інноваційного потенціалу і креативних ресурсів особистості викладача, з метою досягнення високого рівня науково-педагогічної діяльності.
The basis of the study was the need to determination the specifics of the praxeological component in the structure creativity of scientific and pedagogical workers. The structure includes such components, as clusters of competence, types of innovations, stages and the ways implementation of innovations. Described are praxeological component in the structure of creativity of a scientific and pedagogical worker is realized in the systemic unity of the motivational-projective, epistemological, reflexive and operational clusters of teacher competencies. The significance of the praxeological component lies in the organization of effective creative and innovative activities of scientific and pedagogical workers, which ensures the successful creation of new technologies, methods, programs, as well as the heuristic implementation of experimental and reflexive activities. It is changes and introduces innovations into the scientific and pedagogical practice and, in the process of legitimizing, modernizes the education system. The praxeological component includes the process of self-determination of the teacher in relation to the new, constructive change of his professional position, as well as readiness for creative and innovative activity.
Determinate that the use of the praxeological approach in the study of the structure of creativity of a scientific and pedagogical worker makes it possible to consider the creative and innovative activity of a teacher from the standpoint of its functionality, performance, success, productivity, efficiency, utility. As well as identifying unsatisfactory actions, the causes of inefficiency, the study of the conditions and possibilities of disclosing the innovative potential and creative resources of the teacher’s personality, in order to achieve a high level of scientific and educational activities.
 
Publisher Юстон
 
Date 2019
 
Type Article
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716214/1/5.%20%D0%9F%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%81%D0%B5%D0%BE%D0%BB%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D1%82_%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F.pdf
- Ілляхова, М.В. (2019) Praxeological component in the structure of creativity of scientific and pedagogical workers Вісник післядипломної освіти. Серія Педагогічні науки, 7 (36). pp. 55-69. ISSN 2218-7650