Запис Детальніше

Сучасні технології навчання осіб з особливими потребами у вищих навчальних закладах України та Польщі

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716244/
http://www.innovpedagogy.od.ua/10-3-ukr
 
Title Сучасні технології навчання осіб з особливими потребами у вищих навчальних закладах України та Польщі
Modern technologies for special purposes with special requirements for foreign mortgages of Ukraine and Poland
 
Creator Шевченко, В.М.
 
Subject 376 Education, teaching, training of special groups of persons. Special schools
377 Specialized instruction. Vocational, technical, professional training. Vocational colleges, institutes. Polytechnics
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У статті розглядаються актуальні питання щодо активізації навчального процесу шляхом широкого використання інформаційних технологій в Україні та Польщі, які дають змогу формувати професійні знання у студентської молоді.
В інклюзивному навчанні молоді з особливими освітніми потребами обох країн використовуються сучасні технології навчання, а особливо можливості дистанційної освіти, яка
базується на використанні інформаційних технологій. Вона дає змогу таким студентам виконувати навчальну програму
в умовах стабільного побутового режиму.
Зростають також їхні можливості самостійно засвоювати програмний матеріал під контролем викладачів. Впровадження
інноваційних технологій видозмінює освітній процес, відкриваючи широкі перспективи і нові можливості для студентів з інвалідністю в Україні та Польщі.
The article deals with the actual issues of activating
the educational process. This is possible due to the widespread use of modern learning technologies. They provide an opportunity to form professional knowledge in student youth. SMART technology is a condition for the further
successful development of education. To this is quite ready and psychologically adapted modern young generation. The use of such technologies in the educational process allows
students with special educational needs to receive higher education on an equal basis with others. This increases their social adaptability and social security. At the same time, it fills the labor market with skilled and competitive professionals.
Particularly this is facilitated by the possibility of distance education. It is based on the use of information technology. It enables students to complete a training program in a stable home-based environment. Also, their ability to independently master the program material
under the control of teachers is also growing. In the inclusive education of young people with special educational needs, different technologies are needed: adaptive technologies, trainings, information technologies, Internet technologies, interactive technologies, psychological technologies, etc. This will enable all participants
to quickly adapt to integrated groups of higher education institutions. The use of electronic textbooks, computer programs, interactive business games, distance learning, virtual communication, and the differentiation of learning enable students to gain deep theoretical knowledge, to
acquire practical skills and abilities. This will help
them to apply them in their professional activities.
That is, the introduction of innovative technologies
modifies the educational process.
They open up broad prospects and new opportunities for students with disabilities.
 
Publisher Причорномоський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716244/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F%20%D0%A8%D0%B5%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE%20%D0%92.%D0%9C.%20%D0%9E%D0%B4%D0%B5%D1%81%D0%B0.pdf
- Шевченко, В.М. (2019) Modern technologies for special purposes with special requirements for foreign mortgages of Ukraine and Poland Іnnovative pedagogy, 3 (10). pp. 134-138. ISSN 2663-6085