Запис Детальніше

Формування здоров’язбережувальної компетентності учнів початкових класів засобами кінезіологічних фізкультхвилинок

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27584/
 
Title Формування здоров’язбережувальної компетентності учнів початкових класів засобами кінезіологічних фізкультхвилинок
Формирование здоровьязберегающей компетентности учащихся начальных классов средствами кинезиологических физкультминуток
Formation of healthcare-saving competence of primary school students by the means of kinesiological exercise minutes
 
Creator Сакалюк, Олена Петрівна
 
Subject Index Copernicus
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description У статті розглядається проблема важливості формування здоров’язбережувальної компетентності учнів початкових класів засобами кінезіологічних фізкультхвилинок; виокремлюється класифікація здоров’язбережувальних технологій; висвітлюються сучасні підходи до інтерпретації поняття “здоров’язбережувальна компетентність” в умовах реформування системи освіти України; пропонується комплекс кінезіологічних фізкультхвилинок для формування здоров’язбережувальної компетентності молодших школярів
В статье рассматривается проблема важности формирования здоровьязберегательной компетентности учащихся начальных классов средствами Кинезиологическая физкультминуток; выделяется классификация здоровьязбережувальних технологий; освещаются современные подходы к интерпретации понятия "здоровьязбережувальна компетентность" в условиях реформирования системы образования Украины; предлагается комплекс Кинезиологическая физкультминуток для формирования здоровьязбережувальнои компетентности младших школьников
The article deals with the problem of the importance of the formation of health and preserving competence of primary school students by means of kinesiological exercise minutes; singles out the classification of healthcaresaving technologies; highlights the modern approaches to the interpretation of the concept “health-saving competence” in the context of reforming the education system of Ukraine; offers a complex of kinesiological exercise minutes for the formation of health-saving competence of junior pupils. The article states that one of the means of solving the above tasks is the use of health-saving technologies, without which the educational process of a modern educational institution became impossible. It is also very important that each technology has a health-improving orientation, and used in the complex health protective activities would form a sustainable motivation for younger students in a healthy way of life. The process of formation of healthcare-saving competence in primary school students can not be avoided without the use of kinesiological exercise minutes. With the help of kinesiology, health improves, basic mental processes are optimized (memory,attention, thinking, speech, hearing, imagination, perception), mental working capacity and psycho-emotional state of students increases
 
Publisher Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
 
Date 2019
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27584/1/O_Sakaliuk_MR_4_2019.pdf
Сакалюк, Олена Петрівна (2019) Формування здоров’язбережувальної компетентності учнів початкових класів засобами кінезіологічних фізкультхвилинок Молодь і ринок (4). с. 57-61. ISSN 2308-4634; 2617-0825