Оцінка ефективності маркетингової діяльності в контексті розбудови програм лояльності покупців
Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27356/
http://www.economy.nayka.com.ua/?op=7 |
|
Title |
Оцінка ефективності маркетингової діяльності в контексті розбудови програм лояльності покупців
Efficiency evaluation marketing activities in the context of customer loyalty programs Оценка эффективности маркетинговой деятельности в контексте развития программ лояльности покупателей |
|
Creator |
Соболєва-Терещенко, Олена Анатоліївна
Антонова, Вікторія Олександрівна |
|
Subject |
Index Copernicus
Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН) |
|
Description |
Стаття присвячена аналізу ефективності маркетингової діяльності в умовах розбудови програм лояльності покупців. У статті встановлено, що формування набору показників є базою для оцінки ефективності, що дозволяє провести поетапний аналіз впровадження бізнес-стратегії та допомагає знайти відповіді щодо подальших дій у конкурентному середовищі. Авторами проведено аналіз останніх досліджень та публікацій з вказаної тематики та виявлено, що на сьогодні спостерігається відсутність єдиного підходу та відповідних методик до оцінювання ефективності як маркетингової діяльності загалом, так і окремих її структурних елементів. В статті досліджено та узагальнено підходи до оцінки ефективності маркетингової діяльності, на основі яких встановлено, що рівень ефективності маркетингової діяльності недоцільно оцінювати лише показником, що відображає лише один із напрямів комплексу маркетингу. Обґрунтовано процес визначення ефективності маркетингової діяльності, виявлено основні показники, які впливають на її рівень. Запропоновано універсальну формулу для визначення ефективності маркетингової діяльності на основі розрахунку комплексного показника. Представлено шкалу оцінювання та визначення рівня ефективності маркетингової діяльності. На основі виявлених взаємозв'язків між маркетинговими стимулами компанії, внутрішніми поведінковими факторами та лояльністю клієнтів сформовано набір показників для аналізу ефективності програм лояльності клієнтів. Авторами доповнено та згруповано перелік часткових показників ефективності програм лояльності з точки зору економічних, маркетингових і комунікаційних параметрів. Зроблено висновок про те, що розрахунок комплексного показника ефективності маркетингової діяльності є важливим напрямом оцінювання стану та рівня розвитку комплексу маркетингу на підприємстві. Показник дає змогу оперативно виявити та усунути відхилення у досягненні цілей та виконанні завдань що, відповідно, впливає на загальну ефективність діяльності підприємства. The article focuses on the effectiveness of marketing activities in terms of customer loyalty programs. The article finds that the formation of a set of indicators is the basis for the analysis of efficiency, which allows a phased evaluation of strategy implementation and helps to find answers about further actions in a competitive environment. The analysis of recent researches and publications has been carried out and it has been discovered that today there is a lack of unified approach and appropriate methods for assessing the effectiveness of both marketing activity in general and its individual structural elements. The investigations and summaries of the approaches to evaluating the effectiveness of marketing activities, on the basis of which it is established that marketing activity efficiency level is inappropriate to be evaluated by one indicator, which reflects only one of the marketing complex's directions. The process of determining the effectiveness of marketing activity is substantiated, revealing the main indicators that influence its level. A universal formula for determining the effectiveness of a marketing activity based on the calculation of a complex indicator is proposed. The scale of evaluation and determination of the level of efficiency of marketing activity is presented. The article considers customer loyalty programs as a tool for creating the marketing strategy of relations. Based on identified relationships between marketing stimuli the company, internal behavioral factors and customer loyalty, considers formation of a set of indicators for the analysis of efficiency customer loyalty programs. The authors have supplemented and grouped the list of partial indicators of the effectiveness of loyalty programs in terms of economic marketing and communication types of parameters. The conclusion is made that the calculation of a complex indicator of the effectiveness of marketing activities of a company is a significant direction in assessing the state and level of development of the marketing complex at the enterprise. The indicator allows it to quickly detect and eliminate deviations in the achievement of goals and tasks, which, accordingly, affects the overall efficiency of the enterprise's production and economic activity. Статья посвящена анализу эффективности маркетинговой деятельности в условиях развития программ лояльности. Авторами установлено, что для оценки эффективности необходимо использовать набор показателей, это позволяет провести поэтапный анализ внедрения бизнес-стратегии и помогает сориентироваться относительно дальнейших действий в конкурентной среде. Авторами проведен анализ последних исследований и публикаций по указанной тематике и выявлено, что в современных условиях наблюдается отсутствие единого подхода и методик к оценке эффективности как маркетинговой деятельности в целом, так и отдельных ее структурных элементов. В статье исследованы и обобщены подходы к оценке эффективности маркетинговой деятельности, на основе которых установлено, что уровень эффективности маркетинговой деятельности нецелесообразно оценивать лишь показателем, отражающим только одно из направлений комплекса маркетинга. Обоснованно процесс определения эффективности маркетинговой деятельности, выявлены основные показатели, влияющие на ее уровень. Предложено универсальную формулу для определения эффективности маркетинговой деятельности на основе расчета комплексного показателя. Представлена шкала оценки и определения уровня эффективности маркетинговой деятельности. На основе выявленных взаимосвязей между маркетинговыми стимулами компании, внутренними поведенческими факторами и лояльностью клиентов сформирован набор показателей для анализа эффективности программ лояльности клиентов. Авторами дополнен и сгруппированы перечень частных показателей эффективности программ лояльности с точки зрения экономических, маркетинговых и коммуникационных параметров. Сделан вывод о том, что расчет комплексного показателя эффективности маркетинговой деятельности является важным направлением оценки состояния и уровня развития комплекса маркетинга. Показатель позволяет оперативно выявить и устранить отклонения в достижении целей и выполнении задач что, соответственно, влияет на общую эффективность деятельности предприятия. |
|
Publisher |
Дніпровський державний аграрно-економічний університет
|
|
Date |
2019-06-01
|
|
Type |
Стаття
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27356/1/%D0%9E%D0%A6%D0%86%D0%9D%D0%9A%D0%90%20%D0%95%D0%A4%D0%95%D0%9A%D0%A2%D0%98%D0%92%D0%9D%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%86%20%D0%9C%D0%90%D0%A0%D0%9A%D0%95%D0%A2%D0%98%D0%9D%D0%93%D0%9E%D0%92%D0%9E%D0%87%20%D0%94%D0%86%D0%AF%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%9E%D0%A1%D0%A2%D0%86.pdf
Соболєва-Терещенко, Олена Анатоліївна та Антонова, Вікторія Олександрівна (2019) Оцінка ефективності маркетингової діяльності в контексті розбудови програм лояльності покупців Електронний журнал "Ефективна економіка" (5). с. 1-9. ISSN 2307-2105 |
|