Запис Детальніше

Професійна спрямованість навчання сучасних інформаційних технологій майбутніх бакалаврів технологічної освіти

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Професійна спрямованість навчання сучасних інформаційних технологій майбутніх бакалаврів технологічної освіти
 
Creator Корець, Олександр Миколайович
 
Subject симуляція
професійна спрямованість
учителі технологій
сучасні інформаційні технології
навчаючі програми
технічна компетентність
professional orientation
technology teacher
modern information technologies
educational programs
technical competence
simulation
 
Description У статті науково обгрунтовано професійну спрямованість вивчення сучасних
інформаційних технологій майбутніми вчителями технологічної галузі. Окреслені основні позиції форматування змісту програми цієї навчальної дисципліни, продемонстровані
шляхи можливого використання інформаційних ресурсів для вивчення технікотехнологічних навчальних дисциплін. Як приклад професійного спрямування розглядається
проблематика розробки навчаючих програм з техніко-технологічних дисциплін, які
реалізують можливість контролю знань студентів, проведення ускладнених технічних
розрахунків, оцінки знань студентів за звітність, а також реалізації віртуальних
лабораторних робіт у форматі симуляції. У процесі розробки навчаючих програм враховані
психологічні вимоги до них, сутність яких полягає у формуванні цілісного образу
розв’язуваної задачі, поетапного розв’язування запрограмованих проблемних ситуацій,
посилення смислової, логічної та просторової діяльності, що дає можливість перенести
акцент у навчальному процесі з пошуку необхідної інформації на власне дослідження.
Моніторинг ефективності запровадження до навчального процесу професійно спрямованого
змісту курсу «Сучасні інформаційні технології» проводився за такими критеріями:
когнітивний, мотиваційний, діяльнісний, ціннісно-рефлексивний. Була простежена
позитивна динаміка якісних показників (з високим та достатнім рівнем) сформованості
технічної компетентності учителів технологій у експериментальних групах. Для
грунтовного оволодіння студентами сучасними інформаційними технологіями
запропоновано включити до циклу вибіркових навчальних дисциплін професійної
підготовки вчителів технологій автономний курс «Комп'ютерне проектування та
моделювання», на який відводяться підсумкові й узагальнюючі функції в контексті
опанування майбутніми учителями сучасними інформаційними технологіями.
The article focuses on the professional orientation in studies of modern information
technologies by future technology teachers. The main positions of formatting the content of the program of this discipline are outlined, as well as demonstrated the ways of possible use of
information resources for studying technical and technological disciplines. As an example of a
professional direction, the problem of developing teaching programs on technical and
technological disciplines, which realize the ability to control knowledge of students, the
implementation of complicated technical calculations, assessment of student knowledge for
reporting, as well as the implementation of virtual laboratory work in the format of simulation is
presented. In the process of developing educational programs, psychological requirements to them
have been taken into account, the essence of which is the formation of a holistic image of the
solvable problem, step-by-step solving the programmed problem situations, strengthening
semantic, logical and spatial activity, which makes it possible to shift the emphasis in the learning
process from finding the necessary information to conducting own research. The monitoring of the
effectiveness of the introduction of the professionally directed content of the course "Modern
Information Technologies" into the educational process has been carried out according to the
following criteria: cognitive, motivational, activity, value-reflexive. The positive dynamics of
qualitative indicators (with high and sufficient level) of the formation of technical competence of
technology teachers in experimental groups were traced. For grounded students’ acquaintance with modern information technologies, it is proposed to include an autonomous course "Computer
Design and Modeling" in the cycle of selective academic disciplines for professional training of
technology teachers, which has summarizing and generalizing functions in the context of modern
information technologies.
 
Date 2019-06-05T12:51:30Z
2019-06-05T12:51:30Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Корець, О. М. Професійна спрямованість навчання сучасних інформаційних технологій майбутніх бакалаврів технологічної освіти / О. М. Корець // Інформаційні технології і засоби навчання : електрон. наук. фах. вид. / Ін-т інформ. технол. і засобів навчання Нац. акад. пед. наук України, Ун-т менедж. освіти Нац. акад. пед. наук України. - Київ, 2018. - Том 67, №5, - С. 94-103.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24562
 
Language uk
 
Publisher Інститут інформаційних технологій та навчання