Запис Детальніше

Технологія організації дослідно-експериментальної роботи. Частина 2. Як подолати проблемні ситуації в програмі дослідно-експериментальної роботи?

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716216/
 
Title Технологія організації дослідно-експериментальної роботи. Частина 2. Як подолати проблемні ситуації в програмі дослідно-експериментальної роботи?
Technology of experimental and experimental work. Part 2. How to overcome the problematic situations in the program of experimental and experimental work?
 
Creator Скрипник, М.І.
 
Subject 37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
 
Description У другій частині робочого зошита з дисципліни «Технологія організації дослідно-експериментальної роботи» вміщено завдання, що допомагають подолати проблемні ситуації в програмі дослідно-експериментальної роботи. Ця частина робочого зошита логічно продовжує започатковану в першому розділі практику розроблених авторських завдань, які ґрунтуються на ідеї американського психолога Дж. Гілфорда про розвиток конвергентного (необхідне для знаходження єдино точного рішення задачі) та дивергентного (завдяки яким виникають оригінальні рішення) мислення. Логіку наукового пізнання (загальне поняття) конкретизовано через практичні кроки розроблення програми науково-дослідної роботи. Допомогою у розв’язанні завдань є авторська Е-презентація. У робочому зошиті також подано навчально-творче завдання для самостійної роботи з цієї підтеми навчальної дисципліни «Технологія організації дослідно-експериментальної роботи».
Для підготовки аспірантів галузі знань 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки», науково-педагогічних працівників, андрагогів системи післядипломної педагогічної освіти, науковців, організаторів післядипломної педагогічної освіти.
In the second part of the workbook on the discipline "Technology of organization of experimental and experimental work" contains tasks that help to overcome the problem situations in the program of experimental and experimental work. This part of the workbook logically continues the practice of authored tasks developed in the first section based on the idea of ​​the American psychologist J. Gilford on the development of a convergent (necessary for finding the only exact solution of the problem) and the divergent (due to which the original solutions are made) thinking. The logic of scientific knowledge (general concept) is specified through the practical steps of developing a program of research work. Assistance in solving tasks is an author's E-presentation. The workbook also provides educational and creative tasks for independent work with this sub-theme of the discipline "Technology of organization of experimental and experimental work".
For preparation of graduate students in the field of knowledge 01 Education / Pedagogy of the specialty 011 «Educational, pedagogical sciences», scientific and pedagogical workers, andragogs of the system of postgraduate pedagogical education, scientists, organizers of postgraduate pedagogical education.
 
Publisher ЦІППО
 
Date 2017
 
Type Teaching Resource
NonPeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716216/1/%D0%A1%D0%BA%D1%80%D0%B8%D0%BF%D0%BD%D0%B8%D0%BA_%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D1%87_%D0%B7%D0%BE%D1%88_%D0%90%D1%81%D0%BFi%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%82%D0%B8_2_%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81_2_%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82.pdf
- Скрипник, М.І. (2017) Technology of experimental and experimental work. Part 2. How to overcome the problematic situations in the program of experimental and experimental work? [Teaching Resource]