Запис Детальніше

Смисложиттєві орієнтації та самоефективність у ціннісному розвитку музично обдарованих студентів

Институционный репозиторий Киевского университета имени Бориса Гринченко

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27618/
 
Title Смисложиттєві орієнтації та самоефективність у ціннісному розвитку музично обдарованих студентів
Sense-life orientations and self-efficacy in the value development of musically gifted students
Смысложизненные ориентации и самоэффективность в ценностном развитии музыкально одаренных студентов
 
Creator Музика, Олена Оксентівна
 
Subject Фахові (входять до переліку фахових, затверджений МОН)
 
Description Музично обдарована особистість розглядається як цілісність, яка об’єднує окремі показники музичної обдарованості на вищому системному ціннісному рівні. Музично обдаровані студенти демонструють вищі показники смисложиттєвих орієнтацій (СЖО) і самоефективності (СЕ) у порівнянні з пересічними. Виявлені тенденції дозволяють зробити висновок про те, що у студентському віці формується ціннісне ставлення до здібностей як основи особистісного саморозвитку і рівень його тим вищий, чим більше людина відповідає ознакам обдарованої особистості. Додатковими аргументами на користь цього положення є такі емпіричні результати: 1) вищі показники СЖО і СЕ у студентів, які не демонструють ознак обдарованості, але розвивають свої здібності у навчальній діяльності; 2) вищі показники СЖО і СЕ у студентів, які мають досягнення в інших видах діяльності, окрім навчальної.
Musically gifted personality is considered as integrity, which unites separate indicators of musical talent at a higher system value level. Musically gifted students demonstrate higher rates of sense-life orientations (SLO) and self-efficacy (CE) compared to average. The revealed tendencies make it possible to conclude that in the student's age a value attitude towards abilities is formed as the basis of personal self-development and its level is higher, the more a person meets the attributes of a gifted personality. Additional arguments in favor of this provision are the following empirical results: 1) higher indicators of SLO and CE for students who do not show signs of giftedness but develop their learning abilities; 2) higher SLO and CE rates for students with achievements other than academic ones, as well as in other types of activities.
Музыкально одаренная личность рассматривается как целостность, которая объединяет отдельные показатели музыкальной одаренности на высшем системном ценностном уровне. Музыкально одаренные студенты демонстрируют более высокие показатели смысложизненных ориентаций (СЖО) и самоэффективности (СЭ) по сравнению со сверстниками. Выявленные тенденции позволяют сделать вывод о том, что в студенческом возрасте формируется ценностное отношение к способностям как основе личностного саморазвития, и уровень его тем выше, чем больше человек соответствует признакам одаренной личности. Дополнительными аргументами в пользу этого положения есть такие эмпирические результаты: 1) высокие показатели СЖО и СЭ студентов, которые не демонстрируют признаков одаренности, но развивают свои способности в учебной деятельности; 2) высокие показатели СЖО и СЭ студентов, которые имеют достижения, кроме учебной, еще и в других видах деятельности.
 
Publisher Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України
 
Date 2019
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/27618/1/Muzyka_O_O_SOSZRMOS_KPP_2019.pdf
Музика, Олена Оксентівна (2019) Смисложиттєві орієнтації та самоефективність у ціннісному розвитку музично обдарованих студентів Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України, VI (15). с. 245-255. ISSN 2072-4772