КОГНІТИВНИЙ ДИСОНАНС У ПРОБЛЕМНОМУ ПОЛІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
Наукові журнали НАУ
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Title |
КОГНІТИВНИЙ ДИСОНАНС У ПРОБЛЕМНОМУ ПОЛІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
COGNITIVE DYSONANCE IN THE PROBLEM FIELD OF PHYSICAL EDUCATION |
|
Creator |
Вржесневський, I.
Лукашова, I. Совгіря, T. Пахомов, В. |
|
Subject |
рухова активність; когнітивний дисонанс; лінь; невраховані фактори; фізичне виховання; фобії
796:159.923(045) casual factors, laziness, phobias, cognitive dissonance, physical activity, physical education — |
|
Description |
У запропонованій роботі розглядаються питання педагогіки та психології, які пов’язані з негативними тенденціями щодо фізичного здоров’я та фізичної підготовленості студентської молоді. Серед факторів, що впливають на перспективи фізичного стану та життєдіяльності студентів є такі, що традиційно ігноруються у сучасних педагогічних конструктах (лінощі, фобії, віртуальна квазіреальність тощо). Вплив цих факторів знаходить відображення у протистоянні різного роду когніцій, тобто у когнітивному дисонансі. Когнітивний дисонанс у сфері фізичних зусиль та рухової активності має специфічні риси дослідження яких є передумовою формування успішної позитивної мотивації студентів до занять (у тому числі і самостійних) фізичним вихованням. Метою статті є визначення можливих проявів та наслідків когнітивного дисонанс, що виникає у студентів по відношенню до фізичних навантажень та вправ у проблемному полі фізичного виховання. Автори запропонували ряд тез та припущень щодо дефініції когнітивного дисонансу у зазначеній сфері, а саме: – когнітивний дисонанс по відношенню людини до фізичного виховання зазвичай є результатом зіткнення не двох, а декількох когніцій; – у зазначеному когнітивному дисонансі є місце не тільки для теоретичного та емпіричного, але й для «тілесного знання»; – тілесне знання, як продукт фізичної активності. має тенденцію на несвідомому рівні, корегувати декларативні рішення свідомого; – ієрархія свідомого і несвідомого у відношенні людини до фізичних кондицій власного тіла не має чітко визначених меж; – найбільш розповсюдженим рішенням (вибір) зазначеного когнітивного дисонансу є «відкладення дії». Приведені тези мають часткове підтвердження у результатах проведеного дослідження (анкетування), частково потребують подальших досліджень. До висновків дослідження відноситься ствердження, що одного свідомого розуміння необхідності регулярних збалансованих занять фізичним вихованням для формування стійкої позитивної мотивації недостатньо без відповідного рухового досвіду
The given work deals with issues of pedagogy and psychology, which are associated with negative trends in physical health and physical training of student youth. Among the factors that influence the prospects of the physical condition and life of students are those that are traditionally ignored in modern pedagogical constructs (laziness, phobia, spiritual quasi-reality, etc.). The influence of these factors is reflected in the confrontation of various kinds of cognition, that is, in cognitive dissonance. Cognitive dissonance in the field of physical effort and motor activity has specific research features which can be a prerequisite for the formation of a successful positive motivation of students for occupations (including independent) physical education. The purpose of the article is to determine possible manifestations and consequences of cognitive dissonance that arise from students in relation with physical activity and exercises in the problem field of physical education. The authors proposed a number of points and assumptions about the definition of cognitive dissonance in this area, namely: – cognitive dissonance in relation to a person before physical education is usually the result of a collision of not only two but several cognitions; – in this cognitive dissonance there is a place not only for the theoretical and empirical, but also for "body knowledge"; – body knowledge as a product of physical activity that has a tendency at the unconscious level to correct the declarative decisions of the conscious; – the hierarchy of conscious and unconscious in relation to a person to the physical conditions of his own body does not have clearly defined boundaries; – the most widespread decision (choice) of the indicated cognitive dissonance is the "postponement of action". The given theses have partial confirmation in the results of the conducted research (questionnaires), partly require further research. The findings of the study include the assertion that one conscious understanding of the need for regular balanced exercises physical education to create a stable positive motivation is not enough without the relevant motor experience |
|
Publisher |
National Aviation University
|
|
Contributor |
—
— |
|
Date |
2019-06-21
|
|
Type |
Рецензована стаття
|
|
Identifier |
http://jrnl.nau.edu.ua/index.php/VisnikPP/article/view/13708
10.18372/2411-264X.14.13708 |
|
Source |
Вісник Національного авіаційного університету. Серія: Педагогіка, Психологія; № 14 (2019); 22
Вестник Национального авиационного университета. Серия: Педагогика, Психология; № 14 (2019); 22 Proceedings of the National Aviation University. Series: Pedagogy, Psychology; № 14 (2019); 22 |
|
Language |
uk
|
|
Rights |
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи, яка через 6 місяців з дати публікації автоматично стає доступною на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).
|
|