Запис Детальніше

Структура та зміст професійних стандартів науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти Сполучених Штатів Америки

ENPUIR - електронний архів наукових публікацій Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Структура та зміст професійних стандартів науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти Сполучених Штатів Америки
 
Creator Скиба, Ю. А.
 
Subject заклади вищої освіти
науково-педагогічні працівники
оцінювання
професійні стандарти
Сполучені Штати Америки
высшие учебные заведения
научно-педагогические работники
оценка
профессиональные стандарты
Соединенные Штаты Америки
higher education institutions
academic and teaching staff
assessment
professional standards
the United States of America
178.(73+410)
 
Description У статті проаналізовано структуру професійних стандартів для викладацької професії та встановлено, що він складається із шести стандартів, а саме залучення та підтримка всіх студентів у навчанні; створення та підтримка ефективних навчальних програм для студентів; розуміння та організація предметів для навчання студентів; інструкція з планування та проектування навчального досвіду для всіх студентів; оцінювання студентської навчальної діяльності;розвиток як професійного педагога. Стандарти призначені для оцінювання професійної діяльності та особистого розвитку досвідчених науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти США. Зазначено, що для різних категорій науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти США розроблені різні професійні стандарти, зокрема: для майбутніх викладачів – NCATE; для молодих науково-педагогічних працівників – INTASC; для досвідчених науково-педагогічних працівників – NBPTS. Встановлено, що розробленні професійні стандарти використовуються для: найму науково-педагогічних працівників; розроблення програм розвитку науково-педагогічних працівників; оцінювання професійної діяльності науково-педагогічних працівників; розроблення портфоліо науково-педагогічних працівників; розроблення навчального матеріалу тощо. При оцінюванні науково-педагогічних працівників використовують різні методи, а саме рейтингові оцінки, анкетування, метод спостереження, метод оцінки “рівних за положенням”, метод “клінічного спостереження” метод “викладацьке досьє (портфель)”, метод відеозапису та ін.
В статье проанализирована структура профессиональных стандартов для преподавательской профессии и установлено, что они состоят из шести стандартов, а именно привлечение и поддержка всех студентов в обучении; создание и поддержка эффективных учебных программ для студентов, понимание и организация предметов для обучения студентов; инструкция по планированию и проектированию учебного опыта для всех студентов; оценивания студенческой учебной деятельности, профессиональное развитие научно-педагогического работника. Стандарты предназначены для оценки профессиональной деятельности опытных научно-педагогических работников высших учебных заведений США. Отмечено, что для различных категорий научно-педагогических работников высших учебных заведений США разработаны различные профессиональные стандарты, в частности: для будущих преподавателей – NCATE; для молодых научно-педагогических работников – INTASC, для опытных научно-педагогических работников - NBPTS.
Установлено, что профессиональные стандарты используются для: приёма на работу научно-педагогических работников; разработки программ развития научно-педагогических работников; оценки профессиональной деятельности научно-педагогических работников; разработки портфолио научно-педагогических работников; разработки учебного материала и тому подобное. При оценке научно-педагогических работников используют различные методы, а именно рейтинговые оценки, анкетирование, метод наблюдения, метод оценки “равных по положению”, метод “клинического наблюдения” метод “преподавательское досье (портфель)”, метод видеозаписи и др.
The article analyzes the structure of professional standards for the teaching staff and establishes that they consist of six standards, namely, the involvement and support of all students in learning; creation and support of effective curricula for students, understanding and organization of subjects for students; instruction on planning and designing learning experience for all students; assessment of student learning activities, professional development of scientific and teaching staff. The standards are designed to evaluate the professional activity of experienced academic staff of higher educational institutions of the United States. It is noted that various professional standards have been developed for various categories of academic and teaching staff in higher educational institutions of the USA, in particular: for future teachers – NCATE; for early-career teaching staff – INTASC, for experienced academic staff – NBPTS. It is established that professional standards are used for: hiring academic staff; creation the professional development programs for academic staff; assesment of the professional activity of academic staff; developing a portfolio of academic staff; developing of resources for educational process and others points. Various methods are used in the assessment process of academic staff, namely, rating assessments, questionnaires, the observation method, the peer review method, the clinical observation method, the teaching dossier (portfolio) method, the video recording method, etc.
 
Date 2019-06-25T09:25:20Z
2019-06-25T09:25:20Z
2018
 
Type Article
 
Identifier Скиба, Ю. А. Структура та зміст професійних стандартів науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти Сполучених Штатів Америки / Ю. А. Скиба // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. СXХХХI (141). – С. 208-219.
http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24900
 
Language uk
 
Publisher НПУ імені М. П. Драгоманова