Запис Детальніше

Смисложиттєві орієнтації та самоефективність у ціннісному розвитку музично обдарованих студентів

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716514/
 
Title Смисложиттєві орієнтації та самоефективність у ціннісному розвитку музично обдарованих студентів
Смысложизненные ориентации и самоэффективность в ценностном развитии музыкально одаренных студентов
Sense-life orientations and self-efficacy in the value development of musically gifted students
 
Creator Музика, О.О.
 
Subject 1 Philosophy. Psychology
314/316 Society
36 Safeguarding the mental and material necessities of life
376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів.
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description Музично обдарована особистість розглядається як цілісність, яка об’єднує окремі показники музичної обдарованості на вищому системному ціннісному рівні. Музично обдаровані студенти демонструють вищі показники смисложиттєвих орієнтацій (СЖО) і самоефективності (СЕ) у порівнянні з пересічними. Виявлені тенденції дозволяють зробити висновок про те, що у студентському віці формується ціннісне ставлення до здібностей як основи особистісного саморозвитку і рівень його тим вищий, чим більше людина відповідає ознакам обдарованої особистості. Додатковими аргументами на користь цього положення є такі емпіричні результати: 1) вищі показники СЖО і СЕ у студентів, які не демонструють ознак обдарованості, але розвивають свої здібності у навчальній діяльності; 2) вищі показники СЖО і СЕ у студентів, які мають досягнення, окрім навчальної, ще й в інших видах
діяльності.
Музыкально одаренная личность рассматривается как целостность, которая объединяет отдельные показатели
музыкальной одаренности на высшем системном ценностном уровне. Музыкально одаренные студенты демонстрируют более высокие показатели смысложизненных ориентаций (СЖО) и самоэффективности (СЭ) по сравнению со сверстниками.
Выявленные тенденции позволяют сделать вывод о том, что в студенческом возрасте формируется ценностное отношение к способностям как основе личностного саморазвития, и уровень его тем выше, чем больше человек соответствует признакам одаренной личности. Дополнительными аргументами в пользу этого положения есть такие эмпирические результаты: 1) высокие показатели СЖО и СЭ студентов, которые не демонстрируют признаков одаренности, но развивают свои способности в учебной деятельности; 2) высокие показатели СЖО и СЭ студентов, которые имеют достижения, кроме учебной, еще и в других видах деятельности.
Musically gifted personality is considered as integrity, which unites separate indicators of musical talent at a higher system value level. Musically gifted students
demonstrate higher rates of sense-life orientations (SLO) and self-efficacy (CE) compared to average. The revealed tendencies make it possible to conclude that in the student's age a value attitude towards abilities is formed as the basis of personal self-development and its level is higher, the more a person meets the attributes of a gifted personality. Additional arguments in favor of this provision are the following empirical results: 1) higher indicators of SLO and CE for students who do not show signs of giftedness but develop their learning abilities; 2) higher SLO and CE rates for students with achievements other than academic ones, as well as in other types of activities.
 
Publisher Вид-во ЖДУ ім. І. Франка
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716514/1/Muzyka%20O.O.%20SOSZR_IP_2019.pdf
- Музика, О.О. (orcid.org/0000-0002-3062-1989 <http://orcid.org/0000-0002-3062-1989>) (2019) Sense-life orientations and self-efficacy in the value development of musically gifted students Актуальні проблеми психології: Психологія обдарованості, 15 (6). pp. 145-155. ISSN 2072-4772