Смисложиттєві орієнтації та самоефективність у ціннісному розвитку музично обдарованих студентів
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/716514/
|
|
Title |
Смисложиттєві орієнтації та самоефективність у ціннісному розвитку музично обдарованих студентів
Смысложизненные ориентации и самоэффективность в ценностном развитии музыкально одаренных студентов Sense-life orientations and self-efficacy in the value development of musically gifted students |
|
Creator |
Музика, О.О.
|
|
Subject |
1 Philosophy. Psychology
314/316 Society 36 Safeguarding the mental and material necessities of life 376.5 Виховання та освіта обдарованих дітей, вундеркіндів. 378 Higher education. Universities. Academic study |
|
Description |
Музично обдарована особистість розглядається як цілісність, яка об’єднує окремі показники музичної обдарованості на вищому системному ціннісному рівні. Музично обдаровані студенти демонструють вищі показники смисложиттєвих орієнтацій (СЖО) і самоефективності (СЕ) у порівнянні з пересічними. Виявлені тенденції дозволяють зробити висновок про те, що у студентському віці формується ціннісне ставлення до здібностей як основи особистісного саморозвитку і рівень його тим вищий, чим більше людина відповідає ознакам обдарованої особистості. Додатковими аргументами на користь цього положення є такі емпіричні результати: 1) вищі показники СЖО і СЕ у студентів, які не демонструють ознак обдарованості, але розвивають свої здібності у навчальній діяльності; 2) вищі показники СЖО і СЕ у студентів, які мають досягнення, окрім навчальної, ще й в інших видах діяльності. Музыкально одаренная личность рассматривается как целостность, которая объединяет отдельные показатели музыкальной одаренности на высшем системном ценностном уровне. Музыкально одаренные студенты демонстрируют более высокие показатели смысложизненных ориентаций (СЖО) и самоэффективности (СЭ) по сравнению со сверстниками. Выявленные тенденции позволяют сделать вывод о том, что в студенческом возрасте формируется ценностное отношение к способностям как основе личностного саморазвития, и уровень его тем выше, чем больше человек соответствует признакам одаренной личности. Дополнительными аргументами в пользу этого положения есть такие эмпирические результаты: 1) высокие показатели СЖО и СЭ студентов, которые не демонстрируют признаков одаренности, но развивают свои способности в учебной деятельности; 2) высокие показатели СЖО и СЭ студентов, которые имеют достижения, кроме учебной, еще и в других видах деятельности. Musically gifted personality is considered as integrity, which unites separate indicators of musical talent at a higher system value level. Musically gifted students demonstrate higher rates of sense-life orientations (SLO) and self-efficacy (CE) compared to average. The revealed tendencies make it possible to conclude that in the student's age a value attitude towards abilities is formed as the basis of personal self-development and its level is higher, the more a person meets the attributes of a gifted personality. Additional arguments in favor of this provision are the following empirical results: 1) higher indicators of SLO and CE for students who do not show signs of giftedness but develop their learning abilities; 2) higher SLO and CE rates for students with achievements other than academic ones, as well as in other types of activities. |
|
Publisher |
Вид-во ЖДУ ім. І. Франка
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/716514/1/Muzyka%20O.O.%20SOSZR_IP_2019.pdf
- Музика, О.О. (orcid.org/0000-0002-3062-1989 <http://orcid.org/0000-0002-3062-1989>) (2019) Sense-life orientations and self-efficacy in the value development of musically gifted students Актуальні проблеми психології: Психологія обдарованості, 15 (6). pp. 145-155. ISSN 2072-4772 |
|