Запис Детальніше

Специфіка самостійної роботи студентів з дисциплін природничо-математичного циклу в умовах змішаного навчання

Журнал "Новітні комп'ютерні технології"

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Title Специфіка самостійної роботи студентів з дисциплін природничо-математичного циклу в умовах змішаного навчання
The specificity of students’ independent work in the disciplines of natural-mathematical cycle in terms of blended learning
 
Creator Колгатіна, Лариса Сергіївна
Пономарева, Надія Сергіївна
 
Description Мета дослідження: cхарактеризувати особливості самостійної роботи студентів з дисциплін природничо-математичного циклу в умовах змішаного навчання та особливості управління такою роботою. Об’єкт дослідження: навчання студентів дисциплін природничо-математичного циклу. Предмет дослідження: самостійна робота студентів з дисциплін природничо-математичного циклу в умовах змішаного навчання. Використані методи дослідження: аналіз наукових джерел, педагогічне спостереження. Результати дослідження. Специфіка самостійної роботи студентів з дисциплін природничо-математичного циклу в умовах змішаного навчання полягає у значній частці продуктивної, зокрема дослідницької навчальної діяльності; поступовому переході від репродуктивних до частково-пошукових і творчих методів навчання; високій систематизації та, одночасно, динамічності навчального матеріалу; необхідності реалізовувати індивідуальний підхід до вибору методів навчання та рівня завдань для кожного студента; необхідності оперативного надання адресної допомоги студенту; активному застосуванні професійно орієнтованих комп’ютерних засобів під час самостійної роботи відповідно до рівня інформатизації майбутньої професійної діяльності. Зазначена специфіка висуває певні вимоги до управління самостійною роботою студентів у процесі навчання дисциплін природничо-математичного циклу й визначає особливості управління: гнучкість управління проявляється в реалізації адаптивного режиму подання студенту навчальних завдань; персоніфікованість управління самостійною роботою студентів забезпечується різноманітністю комп’ютерних засобів та варіативністю способів їх застосування, що дає можливість вибору індивідуального варіанту виконання самостійної роботи для кожного студента; оперативність корекції діяльності студента здійснюється на основі нагромадження та аналізу статистичних даних про хід і результативність навчальної діяльності кожного студента. Основні висновки і рекомендації. Застосування різноманітних комп’ютерних засобів в умовах змішаного навчання забезпечує: ефективну роботу викладача й студентів, засвоєння студентами великого обсягу матеріалу, своєчасне коригування навчальної діяльності студентів, підвищення рівня їх самостійності, перехід від репродуктивного характеру самостійної роботи студентів до частково-пошукового, творчого.
Research goals: to characterize features of independent work of students in the disciplines of natural-mathematical cycle in terms of blended learning and to characterize features of management of such work. Object of research: students’ learning in mathematics and natural sciences. Subject of research: independent work of students in the disciplines of natural-mathematical cycle in terms of blended learning. Research methods used: analysis of scientific sources, pedagogical observation. Results of the research. Features of the independent work of students in the disciplines of natural-mathematical cycle in terms of blended learning are: the large share of productive learning activity, including research activity in learning; gradual transition in learning process from use the reproductive learning methods to part-search and creative learning methods; high systematization and, simultaneously, continuous updates of educational material; the need to implement an individual approach to the choice of learning methods and levels of tasks for each student; need of operational targeted assistance to the student; active application of the professional-oriented computer tools during independent work according to the level of informatization future careers. The specified features impose certain requirements for the management of independent work of students in the learning process of disciplines of naturally-mathematical cycle and determine the characteristics of management: management flexibility is manifested in the implementation of adaptive mode of presentation of the trainig tasks to a student; the personification of a management of independent work of students is provided by a variety of computer tools and the varied methods of their application, that enables the selection of individual variants of independent work for each student; operativeness of correction of student activities is based on the accumulation and analysis of statistical data about the progress and performance of training activities of each student. The main conclusions and recommendations. The use of a variety of computer means in the conditions of blended learning provides: effective work of the teacher and students, learning of the large volume of material by students, timely correction of educational activity of students, enhancing their independence, the transition from the reproductive character of independent work of students to part-search and creative activity.
 
Publisher State institution of higher education «Kryvyi Rih National University»
 
Date 2019-06-25
 
Type info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
 
Format application/pdf
 
Identifier http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/957
 
Source New computer technology; Vol 17 (2019): Cloud technologies in education; 140-151
Новітні комп'ютерні технології; Том 17 (2019): Хмарні технології в освіті; 140-151
Новые компьютерные технологии; Том 17 (2019): Облачные технологии в образовании; 140-151
2309-1460
 
Language ukr
 
Relation http://ccjournals.eu/ojs/index.php/nocote/article/view/957/988