Запис Детальніше

Augmented Reality in Training Engineering Students: Teaching Methods

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716613/
http://ceur-ws.org/Vol-2393/
 
Title Augmented Reality in Training Engineering Students: Teaching Methods
Доповнена реальність у навчанні студентів інженерних спеціальностей: методика викладання
 
Creator Yechkalo, Yu.V.
Tkachuk, V.V.
Hruntova, T.V.
Brovko, Dmytro V.
Tron, V.V.
 
Subject 004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description The research aim. The research is intended to theoretically substantiate, develop and test methods of applying augmented reality to training future engineers. The research tasks include adaptation of augmented reality tools to apply them to laboratory classes while training future engineers; visualization of theoretical models of physical phenomena and processes using augmented reality tools; theoretical substantiation and development of methods of applying augmented reality to training future engineers. The research object is training future engineers at engineering universities. The research subject is methods of applying augmented reality to training future engineers. The research results are the following. There are analyzed national and foreign researches into issues of applying augmented reality to training future engineers at engineering universities. The augmented reality tools (HP Reveal) is adapted to be used in laboratory classes in physics while training future engineers. There are created augmented reality objects in the form of educational videos in which the structure of laboratory machines and procedures of working with them are explained. Methods of applying augmented reality to training future engineers at engineering universities are developed.
Мета дослідження. Метою дослідження є теоретичне обґрунтування, розробка та випробування методів застосування доповненої реальності для підготовки майбутніх інженерів. Завдання дослідження включають адаптацію інструментів доповненої реальності для застосування їх до лабораторних занять при підготовці майбутніх інженерів; візуалізацію теоретичних моделей фізичних явищ і процесів з використанням засобів доповненої реальності; теоретичне обґрунтування та розробка методів застосування доповненої реальності до підготовки майбутніх інженерів. Об'єктом дослідження є підготовка майбутніх інженерів в інженерних університетах. Предметом дослідження є способи застосування доповненої реальності до підготовки майбутніх інженерів. Результати досліджень такі. Проаналізовано національні та зарубіжні дослідження з питань застосування доповненої реальності до підготовки майбутніх інженерів у інженерних університетах. Інструменти доповненої реальності (HP Reveal) адаптовані для використання в лабораторних заняттях з фізики під час навчання майбутніх інженерів. Створені об'єкти доповненої реальності у вигляді навчальних відеороликів, в яких пояснюється структура лабораторних машин і процедури роботи з ними. Розроблено методи застосування доповненої реальності до підготовки майбутніх інженерів в інженерних університетах.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716613/1/paper_337.pdf
- Yechkalo, Yu.V. (orcid.org/0000-0002-0164-8365 <http://orcid.org/0000-0002-0164-8365>), Tkachuk, V.V. (orcid.org/0000-0002-5879-5147 <http://orcid.org/0000-0002-5879-5147>), Hruntova, T.V. (orcid.org/0000-0001-6775-6361 <http://orcid.org/0000-0001-6775-6361>), Brovko, Dmytro V. (orcid.org/0000-0001-9108-3857 <http://orcid.org/0000-0001-9108-3857>) and Tron, V.V. (orcid.org/0000-0002-6149-5794 <http://orcid.org/0000-0002-6149-5794>) (2019) Augmented Reality in Training Engineering Students: Teaching Methods Proceedings of the 15th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer (2393). pp. 952-959. ISSN 1613-0073