Запис Детальніше

Oсобливості навчання діалогічного мовлення студентів-першокурсників нефілологічних вишів (The specifications of teaching dialogical speech to the freshmen of non-philological high schools)

Цифровий архів НаУОА

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation https://eprints.oa.edu.ua/7729/
 
Title Oсобливості навчання діалогічного мовлення
студентів-першокурсників нефілологічних вишів
(The specifications of teaching dialogical speech
to the freshmen of non-philological high schools)
 
Creator Науменко, Наталія (Nataliia Naumenko)
 
Subject Загальні питання лінгвістики та літератури
 
Description У статті розглянуто принципи компонування вправ із діалогічного мовлення для першокурсників різного рівня підготовки та способи їх виконання під час практичних занять. Показано, що в даному контексті доречним є метод індукції (від простішого до складнішого), оскільки він допомагає студентам розвивати навички діалогічного мовлення на ґрунті отриманих базових знань.
(The author of this article researched the main principles to compose the exercises for teaching dialogical speech to the fi rst-year students with different level of language profi ciency, and the ways to complete them on practical classes. The crucial point is that the language
courses taught in non-philological high school (which is particularly National University of Food Technologies) require using the materials of both fundamental (like History of Ukrainian Culture, World Culture and Arts) and profi le (like Chemical Technology, Technology of
Food Products) disciplines. However, the author focused on dialogues built on culturological terminology because they may include the various grammar conceits (types of questions, formulating the personal data etc.) Therefore, the method of induction, or step-by-step (from
the simpler to the more complicated) would be expedient in this context due to its undoubted possibility to help students develop their skills of dialogical speech on the base of knowledge obtained earlier. For better visualization of each stage of learning process, the author put some samples of dialogues of different types.)
 
Publisher Видавництво Національного університету «Острозька академія»
 
Date 2018
 
Type Стаття
PeerReviewed
 
Format application/pdf
 
Language uk
 
Identifier https://eprints.oa.edu.ua/7729/1/48.pdf
Науменко, Наталія (Nataliia Naumenko) (2018) Oсобливості навчання діалогічного мовлення студентів-першокурсників нефілологічних вишів (The specifications of teaching dialogical speech to the freshmen of non-philological high schools). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія» (2(70)). с. 174-178. ISSN 2519-2558