Запис Детальніше

The Comparative Analysis of the Cloud-based Learning Components Delivering Access to Mathematical Software

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716644/
http://ceur-ws.org/Vol-2393/
 
Title The Comparative Analysis of the Cloud-based Learning Components Delivering Access to Mathematical Software
Порівняльний аналіз компонентів, що базуються на хмарі, що забезпечують доступ до математичного програмного забезпечення
 
Creator Shyshkina, M.P.
Kohut, U.P
Popel, M.V.
 
Subject 004.4 Software
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description In the article, the problems of the systems of computer mathematics use as a tool for the students learning and research activities support are investigated. The promising ways of providing access to the mathematical software in the university learning and research environment are considered. The special aspects of pedagogical applications of these systems to support mathematics and computer science disciplines study in a pedagogical university are considered. The design and evaluation of the cloud-based learning components with the use of the systems of computer mathematics (on the example of the Maxima system and CoCalc) as enchasing the investigative approach to and increasing pedagogical outcomes is justified. The set of psychological and pedagogical and also technological criteria of evaluation is used to compare different approaches to the environment design. The results of pedagogical experiment are provided. The analysis and evaluation of existing experience of mathematical software use both in SaaS and IaaS cloud-based settings is proposed.
У статті досліджено проблеми використання систем комп'ютерної математики як інструменту підтримки навчання студентів та дослідницької діяльності. Розглянуто перспективні шляхи забезпечення доступу до математичного програмного забезпечення в університетському навчальному та дослідницькому середовищі. Розглянуто особливості педагогічного застосування цих систем для вивчення дисциплін математики та інформатики в педагогічному університеті. Обґрунтовано розробку та оцінку хмарних компонентів навчання з використанням систем комп'ютерної математики (на прикладі системи Maxima та CoCalc), що розширює дослідницький підхід до підвищення педагогічних результатів. Для порівняння різних підходів до проектування середовища використовується сукупність психолого-педагогічних, а також технологічних критеріїв оцінки. Наведено результати педагогічного експерименту. Запропоновано аналіз та оцінку існуючого досвіду використання математичного програмного забезпечення як в SaaS, так і в IaaS.
 
Publisher CEUR Workshop Proceedings
 
Date 2019
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716644/1/paper_241.pdf
- Shyshkina, M.P. (orcid.org/0000-0001-5569-2700 <http://orcid.org/0000-0001-5569-2700>), Kohut, U.P (orcid.org/0000-0001-5569-2700 <http://orcid.org/0000-0001-5569-2700>) and Popel, M.V. (orcid.org/0000-0002-8087-962X <http://orcid.org/0000-0002-8087-962X>) (2019) The Comparative Analysis of the Cloud-based Learning Components Delivering Access to Mathematical Software ICTERI 2019: ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer : Proceedings of the 15th International Conference. Kherson, Ukraine, June 12-15, 2019, 2 (2393). pp. 93-104. ISSN 1613-0073