Запис Детальніше

Реформування загальної середньої освіти в Україні у ХХ столітті крізь призму джерелознавства: науково-допоміжний бібліографічний покажчик

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716674/
 
Title Реформування загальної середньої освіти в Україні у ХХ столітті крізь призму джерелознавства: науково-допоміжний бібліографічний покажчик
Secondary education reform in Ukraine in the 20th century: through the prism of source study: Scientific auxiliary bibliographic index
 
Creator Березівська, Лариса Дмитрівна
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
93/94 History
 
Description Пропоноване видання є результатом багаторічного дослідження започаткованого автором напряму – історія реформ і контрреформ загальної середньої освіти в Україні. У ньому відповідно до визначених хронологічних і територіальних меж представлено бібліографічні записи першоджерел (нормативно-правові документи, монографії, посібники, підручники, статті тощо), на яких ґрунтується вивчення означеного процесу, а також історіографічні праці, що відображають поступ педагогічної думки.
Науково-допоміжний бібліографічний покажчик адресовано науковим, науково-педагогічним працівникам закладів вищої освіти, докторантам й аспірантам, студентам, а також усім, хто цікавиться історією освіти, зокрема освітніми реформами та котрреформами.
The publication covers research findings obtained during many years of studying the research direction, which was initiated by the author, viz. the history of secondary education reforms and counter-reforms in Ukraine. Taking into account the determined chronological and territorial boundaries, it presents bibliographic entries of source materials (regulatory documents, monographs, manuals, textbooks, research papers, etc.) and historiographical research papers (monographs, manuals, textbooks, research articles, etc.). Source materials serve to study the issue under consideration, and historiographical research papers reflect the progress of educational thought.
The scientific auxiliary bibliographic index is addressed to researchers, lecturers, students, persons working for doctor’s degree, postgraduate students, as well as those who are interested in the history of education, education reforms and counter-reforms in particular.
 
Publisher ТОВ Твори
 
Date 2019
 
Type Book
PeerReviewed
 
Format image
text
 
Language uk
uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716674/1/reforming.png
http://lib.iitta.gov.ua/716674/2/1900-2002%20%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%B2%D0%B0%D1%80i%D0%B0%D0%BD%D1%82.pdf
Березівська, Лариса Дмитрівна (orcid.org/0000-0002-5068-5234 <http://orcid.org/0000-0002-5068-5234>) (2019) Secondary education reform in Ukraine in the 20th century: through the prism of source study: Scientific auxiliary bibliographic index ТОВ Твори, м. Вінниця, Україна. ISBN 978-966-949-069-8