Запис Детальніше

Сучасні стратегії розвитку цифрової компетентності вчителів та учнів в освітній політиці Норвегії

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716712/
http://lib.iitta.gov.ua/715956/
 
Title Сучасні стратегії розвитку цифрової компетентності вчителів та учнів в освітній політиці Норвегії
Modern strategies for developing the digital competence of teachers and students in the educational policy of Norway
 
Creator Іванюк, І.В.
 
Subject 37.09 Organization of instruction
373 Kinds of school providing general education
378 Higher education. Universities. Academic study
 
Description У роботі представлено огляд існуючих документів освітньої політики Норвегії щодо розвитку цифрової компетентності вчителів і учнів, інституцій, які відповідають за впровадження цієї політики на практиці, наявність спеціальних онлайн ресурсів для всіх учасників навчально-виховного процесу.
The paper presents an overview of existing Norwegian educational policy documents on the development of digital competences for teachers and students, the institutions responsible for implementing this policy in practice, the availability of special online resources for all participants in the educational process.
 
Publisher Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
 
Date 2019
 
Type Book Section
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716712/1/%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8%20%D0%B7%D0%B2%D1%96%D1%82%D0%BD%D0%B0%202019.pdf
- Іванюк, І.В. (orcid.org/0000-0003-2381-785X <http://orcid.org/0000-0003-2381-785X>) (2019) Modern strategies for developing the digital competence of teachers and students in the educational policy of Norway In: Collection of materials of the Report of the Scientific Conference of the Institute of Information Technologies and Training NAPN of Ukraine: Collection of materials of the scientific conference Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України, м. Київ, Україна, pp. 21-23.