Сучасний шкільний підручник: передумови змін
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/716722/
http://undip.org.ua/news/library/zbirniki_detail.php?ID=8992 |
|
Title |
Сучасний шкільний підручник: передумови змін
Modern school textbook: preconditions for change Современный школьный учебник: предпосылки изменений |
|
Creator |
Гораш, Катерина Вікторівна
|
|
Subject |
37.04 Education in relation to the educand, pupil. Guidance
37.09 Organization of instruction |
|
Description |
В умовах розбудови Нової української школи, зокрема модернізації змісту і структури базової середньої освіти, особливе значення мають наукові й прикладні розробки з навчально‒методичного забезпечення проектування освітнього середовища гімназії та створення й упровадження в освітній процес інноваційних освітніх програм і шкільних підручників нового покоління. Зміни вимог до сучасного шкільного підручника зумовлені такими зовнішніми й внутрішніми чинниками, як: інтеграція української освіти до міжнародного освітнього простору; формування в Україні громадянського суспільства та демократизації освітніх процесів; інформатизація усіх галузей економіки, науки, освіти; виникнення нових запитів у суспільстві до державної освіти і необхідність національного виховання громадянин України як висококваліфікованих фахівців і патріотів. Отже, сучасний шкільний підручник має бути орієнтований на ефективне застосування сучасних наукових знань (які мають бути чітко прописані в державних стандартах і навчальних програмах) у практиці через різні види діяльності учнів (навчальну, навчально-дослідницьку, творчу тощо) із використанням підручника. Серед основних підходів до створення шкільного підручника дослідниками розкрито такі. як: системний, цільовий, діяльнісний, компетентнісний, синергетичний, технологічний. In the conditions of the development of the New Ukrainian school, in particular, the modernization of the content and structure of basic secondary education, special significance is given to scientific and applied developments from the educational and methodological ensuring the design of the educational environment of the gymnasium and the creation and introduction into the educational process of innovative educational programs and school textbooks of the new generation. Changes in the requirements for a modern school textbook are conditioned by such external and internal factors as: integration of Ukrainian education into the international educational space; formation of civil society in Ukraine and democratization of educational processes; information of all branches of economy, science, education; the emergence of new inquiries into society for public education and the need for national education of a Ukrainian citizen as highly skilled specialists and patriots. Consequently, the modern school textbook should be focused on the effective use of modern scientific knowledge (which should be clearly spelled out in state standards and curricula) in practice through various activities of students (educational, educational, research, creative, etc.) using the textbook. Among the main approaches to creating a school textbook, the researchers identified the following. as: system, target, activity, competence, synergetic, technological. На основе анализа научных работ автором определен В условиях развития Новой украинской школы, в частности модернизации содержания и структуры базового среднего образования, особое значение имеют научные и прикладные разработки по учебно-методического обеспечение проектирования образовательной среды гимназии и создания и внедрения в образовательный процесс инновационных образовательных программ и школьных учебников нового поколения. Изменения требований к современному школьного учебника обусловленные такими внешними и внутренними факторами, как: интеграция украинского образования в международное образовательное пространство; формирования в Украине гражданского общества и демократизации образовательных процессов; информатизация всех отраслей экономики, науки, образования; возникновения новых запросов в обществе к государственной образования и необходимость национального воспитания гражданин Украины как высококвалифицированных специалистов и патриотов. Итак, современный школьный учебник должен быть ориентирован на эффективное применение современных научных знаний (которые должны быть четко прописаны в государственных стандартах и учебных программах) в практике через различные виды деятельности учащихся (учебную, учебно-исследовательскую, творческую и т.д.) с использованием учебника. Среди основных подходов к созданию школьного учебника исследователями раскрыты такие. как: системный, целевой, деятельностный, компетентностный, синергетический, технологический. |
|
Publisher |
Педагогічна думка
|
|
Date |
2019
|
|
Type |
Book Section
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/716722/1/%D0%93%D0%BE%D1%80%D0%B0%D1%88%20%D1%82%D0%B5%D0%B7%D0%B8_%D0%9F%D0%A1%D0%9F_2019.pdf
- Гораш, Катерина Вікторівна (orcid.org/0000-0001-8625-9774 <http://orcid.org/0000-0001-8625-9774>) (2019) Modern school textbook: preconditions for change In: Проблеми сучасного підручника: збірник тез міжнародної науковопрактичної конференції (наукове електронне видання), 14 травня 2019 р., Педагогічна думка, м. Київ, Україна, pp. 38-40. ISBN 978-966-644-427-4 |
|