Запис Детальніше

Методичні аспекти використання CoCalc для вивчення алгебри і початків аналізу

Електронна бібліотека НАПН України

Переглянути архів Інформація
 
 
Поле Співвідношення
 
Relation http://lib.iitta.gov.ua/716730/
https://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/986
 
Title Методичні аспекти використання CoCalc для вивчення алгебри і початків аналізу
Methodical aspects of using CoCalc to study the algebra and calculus basics
 
Creator Попель, М.В.
 
Subject 004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques )
373 Kinds of school providing general education
51 Mathematics
 
Description Стаття присвячена навчанню алгебри і початків аналізу у старшій профільній школі з використанням сучасних комп’ютерних засобів навчання, зокрема CoCalc.
Мета: провести теоретичний аналіз використання CoCalc у навчанні алгебри та початків аналізу.
Задачі: 1) розглянути перспективи використання Web-СКМ в аспекті хмаро орієнтованого середовища; 2) виявити особливості CoCalc як засобу навчання математичних дисциплін; 3) розкрити методику навчання алгебри та початків аналізу з використанням CoCalc.
Об’єкт дослідження: процес навчання алгебри та початків аналізу у старшій школі і ЗВО із застосуванням хмарних технологій.
Предмет дослідження: використання CoCalc як засобу навчання алгебри та початків аналізу.
Методи дослідження: 1) аналіз науково-педагогічної літератури з проблеми дослідження; 2) педагогічні спостереження і бесіди з викладачами; 3) аналіз CoCalc як засобу навчання.
Результати: обґрунтовано переваги використання CoCalc як засобу навчання алгебри та початків аналізу.
Висновки: виявлено перспективи використання хмаро орієнтованих систем навчання, зокрема CoCalc, у навчанні математичних дисциплін.
The article is devoted to the study of algebra and calculus basics in high profile school using modern computer learning tools, e. g. CoCalc.
The research focus: to conduct a theoretical analysis of the use the CoCalc to the study of algebra and calculus basics in.
Object: the algebra and calculus basics learning at the universities and the high secondary school using cloud technologies.
Subject: the use of the CoCalc as a tool of algebra and calculus basics learning.
Goals: 1) to describe the prospects of using Web-SCM in terms of cloud-based environment; 2) to identify the characteristics of the CoCalc as a tool for learning mathematics; 3) to disclose methods of algebra and calculus basics teaching using CoCalc.
The research methods: 1) the analysis of the scientific and educational literature; 2) the teaching observations and the conversations with teachers; 3) the analysis of the CoCalc as a learning tool.
The results: the advantages of using the CoCalc as a tool for algebra and calculus basics learning are grounded.
The main conclusions: the prospects of cloud-based learning systems use, including the CoCalc, for mathematics learning are revealed.
 
Publisher Видавничий відділ ДВНЗ Криворізький національний університет
 
Date 2015
 
Type Article
PeerReviewed
 
Format text
 
Language uk
 
Identifier http://lib.iitta.gov.ua/716730/1/068-075_Popel.pdf
- Попель, М.В. (2015) Methodical aspects of using CoCalc to study the algebra and calculus basics Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics, 3(37) (13). pp. 68-75. ISSN 2309-1479