Методичні аспекти використання CoCalc для вивчення алгебри і початків аналізу
Електронна бібліотека НАПН України
Переглянути архів ІнформаціяПоле | Співвідношення | |
Relation |
http://lib.iitta.gov.ua/716730/
https://ccjournals.eu/ojs/index.php/tmn/article/view/986 |
|
Title |
Методичні аспекти використання CoCalc для вивчення алгебри і початків аналізу
Methodical aspects of using CoCalc to study the algebra and calculus basics |
|
Creator |
Попель, М.В.
|
|
Subject |
004.77 General networking applications and services
004.9 ІКТ ( Application-oriented computer-based techniques ) 373 Kinds of school providing general education 51 Mathematics |
|
Description |
Стаття присвячена навчанню алгебри і початків аналізу у старшій профільній школі з використанням сучасних комп’ютерних засобів навчання, зокрема CoCalc. Мета: провести теоретичний аналіз використання CoCalc у навчанні алгебри та початків аналізу. Задачі: 1) розглянути перспективи використання Web-СКМ в аспекті хмаро орієнтованого середовища; 2) виявити особливості CoCalc як засобу навчання математичних дисциплін; 3) розкрити методику навчання алгебри та початків аналізу з використанням CoCalc. Об’єкт дослідження: процес навчання алгебри та початків аналізу у старшій школі і ЗВО із застосуванням хмарних технологій. Предмет дослідження: використання CoCalc як засобу навчання алгебри та початків аналізу. Методи дослідження: 1) аналіз науково-педагогічної літератури з проблеми дослідження; 2) педагогічні спостереження і бесіди з викладачами; 3) аналіз CoCalc як засобу навчання. Результати: обґрунтовано переваги використання CoCalc як засобу навчання алгебри та початків аналізу. Висновки: виявлено перспективи використання хмаро орієнтованих систем навчання, зокрема CoCalc, у навчанні математичних дисциплін. The article is devoted to the study of algebra and calculus basics in high profile school using modern computer learning tools, e. g. CoCalc. The research focus: to conduct a theoretical analysis of the use the CoCalc to the study of algebra and calculus basics in. Object: the algebra and calculus basics learning at the universities and the high secondary school using cloud technologies. Subject: the use of the CoCalc as a tool of algebra and calculus basics learning. Goals: 1) to describe the prospects of using Web-SCM in terms of cloud-based environment; 2) to identify the characteristics of the CoCalc as a tool for learning mathematics; 3) to disclose methods of algebra and calculus basics teaching using CoCalc. The research methods: 1) the analysis of the scientific and educational literature; 2) the teaching observations and the conversations with teachers; 3) the analysis of the CoCalc as a learning tool. The results: the advantages of using the CoCalc as a tool for algebra and calculus basics learning are grounded. The main conclusions: the prospects of cloud-based learning systems use, including the CoCalc, for mathematics learning are revealed. |
|
Publisher |
Видавничий відділ ДВНЗ Криворізький національний університет
|
|
Date |
2015
|
|
Type |
Article
PeerReviewed |
|
Format |
text
|
|
Language |
uk
|
|
Identifier |
http://lib.iitta.gov.ua/716730/1/068-075_Popel.pdf
- Попель, М.В. (2015) Methodical aspects of using CoCalc to study the algebra and calculus basics Theory and methods of learning mathematics, physics, informatics, 3(37) (13). pp. 68-75. ISSN 2309-1479 |
|